Publication detail

Herní činnosti jednotlivce ve florbalu

KYSEL, J.

Original Title

Herní činnosti jednotlivce ve florbalu

English Title

Skills in floorball

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Držení hole a základní postoj Tyto dva prvky jsou součástmi každé individuální herní činnosti, a proto jim věnujeme zvláštní pozornost. Držení hole se liší podle toho, zda se jedná o levou nebo pravou hokejku. V případě levé hokejky (obr. 1) uchopíme hůl na jejím konci pravou rukou („ruka nahoře“) ze strany (nikoli shora) tak, aby byl konec hole skryt v dlani. Pokud si v dlani ponecháme ještě trochu prostoru, ovládání hokejky bude snazší ve všech směrech, zejména při jednoručním úchopu. Úchop „rukou dole“ bývá variabilnější. Začátečníkovi postačí dlaní sevřít hůl v místě, kde končí omotávka nebo trochu výše.

English abstract

Holding the sticks and the basic attitude These two elements are part of each individual gaming activities, and therefore we pay special attention to them. Holding the sticks varies depending on whether the left or right stick. In the case of the left stick (Fig. 1) grab the stick at the end of the right hand ("hand up") from the side (not the top), so that was the end of sticks hidden in the palm of your hand. If you in the palm leave a little space, control stick will be easier in every way, especially when one-hand grip. Grip "hands down" is variable. Beginner enough hands to grip the stick at the point where it ends grip or a little above.

Keywords

florbal, dovednosti, učení

Key words in English

floorball, skills, education

Authors

KYSEL, J.

RIV year

2010

Released

10. 5. 2010

Publisher

FTVS UK

Location

Praha

ISBN

1210-7689

Periodical

Tělesná výchova a sport mládeže

Year of study

76

Number

3

State

Czech Republic

Pages from

32

Pages to

38

Pages count

6

BibTex

@article{BUT50002,
  author="Jiří {Kysel}",
  title="Herní činnosti jednotlivce ve florbalu",
  journal="Tělesná výchova a sport mládeže",
  year="2010",
  volume="76",
  number="3",
  pages="32--38",
  issn="1210-7689"
}