Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
JUROVÁ, M.
Original Title
Základy podnikání
English Title
Principles business
Type
textbook
Language
Czech
Original Abstract
V posledních letech bylo dosaženo značného pokroku v oblasti plánování a řízení podnikových procesů zejména proto, že jako klíčový prvek formulování konkurenční strategie firmy se prosadil čas. Existuje mnoho způsobů, jak mohou firmy získat konkurenční výhodu nad svými soupeři. Nicméně pohotové jednání, ať už v oblasti vývoje nového výrobku, výroby či distribuci, je stále častěji považováno za základní předpoklad úspěchu u zákazníka. Současná etapa vývoje ve společnosti je charakterizována příchodem "netrpělivých" zákazníků, pro něž je významným rozhodovacím kritériem čas.
English abstract
In the recent years there has been considerable progress in planning and business process management, because a element of competitive strategy formulation is time. There are many ways how companies can achieves competitive advantage over their rivals. However, prompt action is increasingly regarded as essential to the success of the customer. The current stage of development in society is characterized by the incoming of impatient customers for whom is criterion time the most important decision.
Keywords
Podnikání, hospodářství. cíle podnikateslkého subjektu, právní formy podnikání,ekonomika podniku, rozhodování pro dosahování zisku, činnosti podnikatelského subjektu
Key words in English
Business, economy, company objectives, constitute in business, economy enterprise, enterprise efficiency, activity invertory
Authors
Released
10. 3. 2009
Publisher
KEY Publishing s.r.o.
Location
Ostrava - Přívoz
ISBN
978-80-7418-018-7
Edition
management
Edition number
1
Pages from
Pages to
190
Pages count
BibTex
@misc{BUT68294, author="Marie {Jurová}", title="Základy podnikání", year="2009", series="management", edition="1", pages="1--190", publisher="KEY Publishing s.r.o.", address="Ostrava - Přívoz", isbn="978-80-7418-018-7", note="textbook" }