Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Product detail
MAZŮREK, I. KLAPKA, M.
Product type
funkční vzorek
Abstract
U osobních automobilů se lze setkat s hlukovým projevem, který souvisí s vůlemi v oblasti diferenciálu převodovky. V uzlu dochází ke kolizím vlastních a provozních kmitočtů. Jeden z možných způsobů řešení spočívá ve virtuálním modelování uzlu a nalezení vhodné varianty. Problematickým prvkem při simulaci funkce reálných konfigurací ložiska je jeho radiální tuhost, která nemá lineární charakteristiku. Pro každou testovanou variantu je proto nutno tuhost uložení měřit po smontování diferenciálu ve zkušební stanici. Měřící systém sestává z indukčního siloměru a indukčního čidla výchylky a analyzátoru Dewetron DEWE 2010. Součástí řešení je analytický program PolygonEvo.
Keywords
diferenciál, radiální tuhost, ložisko, hluk
Create date
1. 10. 2008
Location
laboratoř č. B1/111 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 616 69 BRNO Česká Republika
Possibilities of use
Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee
Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
www
http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=1119