Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Product detail
MAZŮREK, I.
Product type
software
Abstract
Při dimenzování hnacího ústrojí automobilu nelze postupovat metodou předpokládající předem stanovené zatížení. Struktura zatížení hnacího ústrojí je totiž u různých typů vozidel velmi rozdílná a závislá na provozních podmínkách. U automobilů dochází k častým změnám jízdních odporů, dynamickým rázům při řazení, brždění a jiných nepředvídatelných provozních stavů. V dnešní generaci automobilů se k ovládání elektrických i mechanických systémů stále více užívá digitálních technologií na místo analogových. Významně se uplatňuje sběrnice CAN-Bus. Program Spectr řeší sestavení zátěžných spekter pro jednotlivé převodové stupně převodovky výhradně pomocí monitoringu CAN-busové komunikace při zkušební jízdě. Program je využíván zaměstnanci i studenty FSI pro řešení výzkumných i diplomních projektů. Nenahraditelný je zejména při identifikaci parametrů simulačních modelů automobilových převodovek.
Keywords
převodovka, zátěžné spektrum, CANBus, trakční model
Create date
31. 10. 2009
Location
místnost: B1/111 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 616 69 BRNO
Possibilities of use
K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee
Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
www
http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=1100