Publication detail

VNITŘNÍ PROSTŘEDÍ VE SKOLÁCH

KALOUSEK, M.

Original Title

VNITŘNÍ PROSTŘEDÍ VE SKOLÁCH

English Title

Indoor environment at schools

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Hlavním cíle je poukázat na možnou problematiku spojenou se špatnou ventilací vzduchu při regeneraci starých budov. Především v oblasti návaznosti výměny oken na vnitřní prostředí, kde dochází mnohdy ke zvyšování koncentrací CO2 nesprávným nebo téměř žádným větráním. Prostředek pro měření veličin mikroklimatu byly použity přístroje s měřícími čidly NDIR a byla měřena vnitřní teplota a relativní vlhkost vzduchu.

English abstract

The main objective of this paper is to discuse the potential problems associated with poor air ventilation in the regeneration of old buildings. Particularly in connection with the replacement of windows on the inside of interior where there is often increasing CO2 concentrations incorrect or almost no ventilation. Device for measuring the microclimate variables used the sensor device with NDIR technology and measurement of air temperature and humidity.

Keywords

koncentrace CO2, školské budovy, vnitřní prostředí

Key words in English

concentration CO2, school building, indoor environment

Authors

KALOUSEK, M.

RIV year

2011

Released

20. 11. 2011

Publisher

Slovenská technická universita v Bratilave, FSV

Location

Bratislava

ISBN

978-80-227-3582-7

Book

Sborník

Pages from

60

Pages to

61

Pages count

2

BibTex

@inproceedings{BUT75265,
  author="Miloš {Kalousek}",
  title="VNITŘNÍ PROSTŘEDÍ VE SKOLÁCH",
  booktitle="Sborník",
  year="2011",
  pages="60--61",
  publisher="Slovenská technická universita v Bratilave, FSV",
  address="Bratislava",
  isbn="978-80-227-3582-7"
}