Publication detail

Modely pro výuku technické diagnostiky

VDOLEČEK, F.

Original Title

Modely pro výuku technické diagnostiky

English Title

The Models for Teaching of Technical Diagnostics

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Moderní metody technické diagnostiky jsou velmi často nejen ve strojírenství založeny na analýze chvění pomocí Fourierovy transformace. Specializované analyzátory však pro běžnou výuku nejsou vždy dostupné. Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi přiblížení frekvenční analýzy studentům s využitím dostupného programového vybavení a výukových modelů.

English abstract

Modern technical diagnostics methods are based on analyze of vibration by using of Fourier transform very often and not only in machinery. Special analyzers are not accessible for normal teaching all the time. This paper is intended above eventuality of approximation this frequency analysis for students by using accessible software accessories and teaching models.

Keywords

Analyzátor, frekvenční analýza, frekvenční spektrum, technická diagnostika, vibrace

Key words in English

Analyzer, frequency analysis, frequency spectrum, technical diagnostics, vibration

Authors

VDOLEČEK, F.

RIV year

2003

Released

15. 5. 2003

Location

Zlín

ISBN

80-7318-129-0

Book

TD 2003 - DIAGON 2003

Pages from

105

Pages to

110

Pages count

6

BibTex

@inproceedings{BUT9270,
  author="František {Vdoleček}",
  title="Modely pro výuku technické diagnostiky",
  booktitle="TD 2003 - DIAGON 2003",
  year="2003",
  pages="6",
  address="Zlín",
  isbn="80-7318-129-0"
}