Publication detail

Využití informačních a komunikačních technologií jako efektivního nástroje pro terciární vzdělávání

NOVOTNÁ, V. LUHAN, J. KŘÍŽ, J.

Original Title

Využití informačních a komunikačních technologií jako efektivního nástroje pro terciární vzdělávání

English Title

EFFICIENT USE OF INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGIES FOR TERTIARY EDUCATION

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Mezi podstatné rysy dnešní společnosti můžeme bezesporu zařadit prudký rozvoj moderních informačních a komunikačních technologií (ICT). Rozvoj ICT současně ovlivňuje život univerzit a vysokých škol v ČR, procházejících v posledních letech mnoha proměnami. Kompetence efektivně ovládat ICT prostředky se stává jednou ze stěžejních pro budoucí úspěch. Článek je zaměřen na problematiku zapojení informačních a komunikačních technologií do výuky v prostředí vysokých škol. Konkrétní V konkrétní případ je situován do prostředí výuky na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického v Brně (FP v Brně). Autoři vychází z průzkumu, který je na této fakultě pravidelně realizován a je zaměřen na problematiku přístupu a využití, matematických a statistických metod. Autoři identifikují důsledky využití ICT společně s kognitivními technologiemi a přístupem, jako cestu k upevnění a posílení pozice matematických disciplín ve výuce a pozitivního přístupu studentů při řešení praktických úloh z oblasti oboru jejich studia za pomoci matematiky a ICT.

English abstract

One of the substantial features of the contemporary society is undoubtedly a rapid development of modern information and communications technologies (ICT). At the same time, ICT development influences the life of universities and colleges in the Czech Republic, which have undergone a lot of changes in the last few years. The competence to efficiently use ICT tools is becoming one of the crucial competencies for success in the future. The paper deals with the integration of ICT in tertiary education. Specifically, how integrated it is in courses at the Faculty of Business and Management, Brno University of Technology. The authors draw on the survey regularly conducted at the faculty which focuses on the use of mathematical and statistical methods. The authors identify the consequences of ICT use along with cognitive technologies and attitude as a way of strengthening and enhancing the position of mathematical disciplines in teaching and the positive attitude of students towards solving practical problems from their field of study by means of mathematics and ICT.

Keywords

ICT, vzdělávání, matematika, kognitivní

Key words in English

ICT, education, mathematic, cognitive

Authors

NOVOTNÁ, V.; LUHAN, J.; KŘÍŽ, J.

RIV year

2012

Released

6. 9. 2012

Publisher

UP v Olomouci

Location

Olomouc

ISBN

978-80-87533-04-8

Book

Sborník z mezinárodní v Znalosti pro tržní praxi 2012 Význam znalostí v aktuální fázi ekonomického cyklu

Pages from

229

Pages to

236

Pages count

7

BibTex

@inproceedings{BUT95126,
  author="Veronika {Novotná} and Jan {Luhan} and Jiří {Kříž}",
  title="Využití informačních a komunikačních technologií jako efektivního nástroje pro terciární vzdělávání",
  booktitle="Sborník z mezinárodní v Znalosti pro tržní praxi 2012 Význam znalostí v aktuální fázi ekonomického cyklu",
  year="2012",
  pages="229--236",
  publisher="UP v Olomouci",
  address="Olomouc",
  isbn="978-80-87533-04-8"
}