Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
BARTES, F.
Original Title
Competitive Intelligence. Základ pro strategické rozhodování podniku.
English Title
Competitive Intelligence. Basis for strategic company decisions.
Type
book
Language
Czech
Original Abstract
Základním východiskem autorova pojetí Competitive intelligence je skutečnost, že Competitive intelligence chápe jako systémovou aplikační disciplínu. Toto pojetí Competitite intelligence staví před analytiky nové možnosti. Autor zde navrhuje originální „Pracovní plán Competitive intelligence“. Použití tohoto pracovního plánu si vynucuje radikální změnu ve vytváření podmínek, které zabezpečují úspěšnou realizaci zpravodajské analýzy informace, kterou autor považuje za „královskou disciplínu“ Competitive intelligence. Takto chápané Competitive intelligence vytváří tzv. „předpověď o budoucnosti“.
English abstract
The basic resource for the authors' s concept of Competitive intelligence is the fact, that perceive Competitive intelligence as the application discipline system. This concept of Competitive intelligence presents new opportunities for analysts. Author suggests the original "Working plan for Competitive intelligence". This work plan application is dictated by the radical change in creating conditions which ensure the successful implementation of the intelligence analysis of the information the author considers as "Royal discipline" of Competitive intelligence. This understood of Competitive intelligence creates the so-called "forecast for the future".
Keywords
Competitive Intelligence, konkurenční zpravodajství, zpravodajská analýza, pracovní plán
Key words in English
Competitive Intelligence, Intelligence analysis, Working plan.
Authors
RIV year
2012
Released
11. 12. 2012
Publisher
KEY Publishing
Location
Ostrava
ISBN
978-80-7418-113-9
Edition
monografie
Edition number
1.
Pages from
9
Pages to
317
Pages count
BibTex
@book{BUT96535, author="František {Bartes}", title="Competitive Intelligence. Základ pro strategické rozhodování podniku.", year="2012", publisher="KEY Publishing", address="Ostrava", series="monografie", edition="1.", pages="9--317", isbn="978-80-7418-113-9" }