Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
HANZELKA, M.
Original Title
VYUŽITÍ KONCEPCE CUSTOMER LIFE-TIME VALUE VE STRATEGICKÉM ŘÍZENÍ FIREM
English Title
USING THE CONCEPT OF CUSTOMER LIFE-TIME VALUE IN STRATEGIC MANAGEMENT COMPANIES
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Cílem této práce je, se primárně zaměřit na metodologii využití CLV pro interní zákazníky a vytvořit tak nové vědecké poznáni v oblasti kvantifikace nákladů a přínosů interních zákazníků, tzn. zaměstnanců a spolupracujících osob v určitém tržním segmentu. Podobně jako externí zákazníci (trhy), tak i interní zákazníci vyjadřují svým chování a vystupováním vetší či menší náklonnost, v tom prvním případě ke značce a v tom druhém případě k zaměstnavateli. Proto i modelování CLV pro interní zákazníky bude vyžadovat kvalifikované predikce a kvantifikaci celé řady jak Hard, tak Soft položek a jejích převod na validní ukazatele.
English abstract
The aim of this work is to focus primarily on the methodology for internal use CLV customers to create new scientific knowledge in the area of quantifying costs and benefits of internal customers, ie. Employees and partners in a particular market segment. Like external customers (markets) as well as internal customers express their behavior and demeanor greater or lesser affection, in the first case and to mark the latter case the employer. Therefore, the modeling of CLV for internal customers will require a qualified prediction and quantification of a wide range of both Hard and Soft items and its conversion to a valid pointer.
Key words in English
Customer life time value, internal customer, internal marketing communication, proactive, reactive, Cost-benefit analysis.
Authors
RIV year
2012
Released
20. 12. 2012
Publisher
Magnanimitas
Location
Hradec Králové
ISBN
978-80-905243-3-0
Book
Sborník příspěvků z mezinírodní vědecké konference
Edition
2012017
Edition number
III.
Pages from
1
Pages to
7
Pages count
BibTex
@inproceedings{BUT96767, author="Michael {Hanzelka}", title="VYUŽITÍ KONCEPCE CUSTOMER LIFE-TIME VALUE VE STRATEGICKÉM ŘÍZENÍ FIREM", booktitle="Sborník příspěvků z mezinírodní vědecké konference", year="2012", series="2012017", number="III.", pages="1--7", publisher="Magnanimitas", address="Hradec Králové", isbn="978-80-905243-3-0" }