Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
KOLEŇÁK, J. KOLEŇÁKOVÁ, L.
Original Title
Je synergie cestou ke zvýšení hodnoty podniku?
English Title
Is synergy way to increase the value of the enterprise?
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Čelíme jedné z největších ekonomických krizí, které kdy postihly svět. V tomto nelehkém období mnoho podniků řeší otázku přežití, zachování svého tržního podílu, boje o zákazníky. Ekonomická krize však nedopadá pouze na podniky, ale ve větší míře i na ostatní subjekty ekonomiky, tedy i na shareholdery. Ti kvůli zachování svého životního standardu, ačkoliv poučeni o situaci, očekávají alespoň zachování hodnoty jejich statků. Jak může podnik, čelící dopadům hospodářské krize, zachovávat svoji hodnotu? Může ji i zvyšovat? Dnes, více než kdy jindy, přichází ke slovu synergické podnikání. Umožňuje podnikům, díky spojování, získávat nové konkurenční výhody. A právě zvyšování konkurenceschopnosti vede ke zvyšování hodnoty daného podniku.
English abstract
The article deals with the impact of the synergistic business on change of the company's value. In the beginning of the article was outlined the research problem and related hypothesis. To confirm or refuste the hypothesis has been used a number of research methods and , in particular, the primary and secondary research. There was conducted research confirming the hypotheses. The article includes also theroetical starting points, in particular, discussion about the company's value and the categories of values which we can find in the current Czech and foreign literature. At the same time the franchising was described as one of the forms synergistic business which should contribute to increasing the company's value. In conclusion of the article are summarized the research results with description of the individual questions and respones of the respondents.
Keywords
synergické podnikání, hodnota podniku, generátory hodnoty, franchising
Key words in English
synergistic business, value of company, value generators, franchising
Authors
KOLEŇÁK, J.; KOLEŇÁKOVÁ, L.
RIV year
2012
Released
15. 10. 2012
Publisher
Newton college
Location
Praha
ISBN
1801-7118
Periodical
Scientia&Societas
Year of study
VIII
Number
3
State
Czech Republic
Pages from
128
Pages to
138
Pages count
11
BibTex
@article{BUT97858, author="Jiří {Koleňák} and Lucie {Mašterová}", title="Je synergie cestou ke zvýšení hodnoty podniku?", journal="Scientia&Societas", year="2012", volume="VIII", number="3", pages="128--138", issn="1801-7118" }