Publication detail

Marketing informací

ZINECKER, M.

Original Title

Marketing informací

English Title

Information Marketing

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Článek zdůrazňuje roli informací v zahraničním obchodě a jeho cílem je podat přehled o aktivitách státu v oblasti poskytování informací českým exportérům. Neomezuje se však na pouhý popis systému, ale snaí se postihnout i základní trendy vývoje této části státní proexportní politiky, a to jak v rámci České republiky, tak i v rámci celosvětovém.

English abstract

This article is featuring the information role in the foreign trade and its aim to give overview about state´s activities in the sphere of information provision to Czech exporters. The article doesn´t stint on description of this system, but it studies basic trends of evolution of this part of export policy.

Key words in English

information, foreign trade, support of export

Authors

ZINECKER, M.

Released

1. 1. 2002

Publisher

Provozně ekonomická fakulta, Mendelova zemědělská a lesnická universita v Brně

Location

Brno

ISBN

80-7302-035-1

Book

Firma a konkurenční prostředí

Edition

5

Pages from

384-389

Pages count

389