Publication detail

Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití

ZICH, R. VESELÁ, J.

Original Title

Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití

English Title

Application of techniques based on the focus group and group discussion in the research of perception of relations between image and the success of the company

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Metody kvalitativního výzkumu jsou obecně považovány za méně vhodné pro výzkumy, jejichž výsledky mají být zobecněny. Při hledání nových východisek a zkoumání obtížně kvantifikovatelných jevů je však využití těchto metod jednoznačně odůvodnitelné. Předkládaný příspěvek nastiňuje použití kvalitativního přístupu účelového skupinového rozhovoru založeného na technikách vycházejících z focus group a skupinové diskuze při výzkumu zaměřeném na image podniku ve vztahu k jeho úspěchu v tržním prostředí.

English abstract

Qualitative research methods are generally considered less suitable for research which results may be generalized. However, in search of new foundations and in research of difficult quantifiable phenomena is use of these methods clearly justifiable. This paper outlines the use of the qualitative approach of targeted group interview based on the techniques of focus group and group discussions in research aimed at the image of the company in relation to its success in the marketplace.

Keywords

image, focus group, kvalitativní výzkum

Key words in English

image, focus group, qualitative research

Authors

ZICH, R.; VESELÁ, J.

RIV year

2013

Released

7. 2. 2013

ISBN

978-5-7526-0597-0

Book

Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe.

Pages from

221

Pages to

229

Pages count

9

BibTex

@inproceedings{BUT100133,
  author="Robert {Zich} and Jitka {Veselá}",
  title="Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití",
  booktitle="Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe.",
  year="2013",
  pages="221--229",
  isbn="978-5-7526-0597-0"
}