Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
ZICH, R. VESELÁ, J.
Original Title
Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití
English Title
Application of techniques based on the focus group and group discussion in the research of perception of relations between image and the success of the company
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Metody kvalitativního výzkumu jsou obecně považovány za méně vhodné pro výzkumy, jejichž výsledky mají být zobecněny. Při hledání nových východisek a zkoumání obtížně kvantifikovatelných jevů je však využití těchto metod jednoznačně odůvodnitelné. Předkládaný příspěvek nastiňuje použití kvalitativního přístupu účelového skupinového rozhovoru založeného na technikách vycházejících z focus group a skupinové diskuze při výzkumu zaměřeném na image podniku ve vztahu k jeho úspěchu v tržním prostředí.
English abstract
Qualitative research methods are generally considered less suitable for research which results may be generalized. However, in search of new foundations and in research of difficult quantifiable phenomena is use of these methods clearly justifiable. This paper outlines the use of the qualitative approach of targeted group interview based on the techniques of focus group and group discussions in research aimed at the image of the company in relation to its success in the marketplace.
Keywords
image, focus group, kvalitativní výzkum
Key words in English
image, focus group, qualitative research
Authors
ZICH, R.; VESELÁ, J.
RIV year
2013
Released
7. 2. 2013
ISBN
978-5-7526-0597-0
Book
Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe.
Pages from
221
Pages to
229
Pages count
9
BibTex
@inproceedings{BUT100133, author="Robert {Zich} and Jitka {Veselá}", title="Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití", booktitle="Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe.", year="2013", pages="221--229", isbn="978-5-7526-0597-0" }