Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
BLAHUTKOVÁ, M. KELNAROVÁ, J.
Original Title
Prostriedky péče o zdravie klientov ve vzdělávániu sociálnych pracovníkov
English Title
The Means of Health Care Clients in the Education of Social Workes
Type
journal article - other
Language
Slovak
Original Abstract
Studium na středních zdravotnických školách bylo vždy koncipováno pouze pro zdravotnické pracovníky, teprve v posledních letech se některé studijní obory věnují více oblasti pomáhajících profesí. Studijní program pro sociální pracovníky má ve své náplni SZŠ Jaselská v Brně. Učí studenty jak pracovat s klienty v sociální sféře a do programu studia byla zařazena speciální metoda pro plavání handicapovaných – Halliwickova metoda plavání. Přinášíme zkušenosti studentů s praktickým využíváním této metody a zkušenosti pedagogických pracovníků.
English abstract
Study on secondary medical schools has always been designed for healthcare professionals , only in recent years, some branches of study devoted more the helping professions. Study program for social workers has in its content SZŠ Jaselská in Brno. It teaches students how to work with clients in the social sphere, and the study was included in a special method for the handicapped swimming - swimming Halliwick method . We bring the experience of students with the practical use of this method and experience of teaching staff.
Keywords
zdraví; kvalita života; učitel; student; klienti
Key words in English
health; quality of life; teacher; student; klients
Authors
BLAHUTKOVÁ, M.; KELNAROVÁ, J.
RIV year
2015
Released
10. 6. 2015
Publisher
Filozofická fakulta Univerzita Pavla Josefa Šafárika v Košiciach
Location
Košice
ISBN
1339-8725
Periodical
Edukácia
Year of study
1 2015
Number
2
State
Slovak Republic
Pages from
38
Pages to
47
Pages count
10
BibTex
@article{BUT115538, author="BLAHUTKOVÁ, M. and KELNAROVÁ, J.", title="Prostriedky péče o zdravie klientov ve vzdělávániu sociálnych pracovníkov", journal="Edukácia", year="2015", volume="1 2015", number="2", pages="38--47", issn="1339-8725" }