Publication detail

VYUŽITÍ BUSINESS MODELU CANVAS PŘI TVORBĚ MARKETINGOVÉ STRATEGIE

MEGOVÁ, S. PÁLKA, L.

Original Title

VYUŽITÍ BUSINESS MODELU CANVAS PŘI TVORBĚ MARKETINGOVÉ STRATEGIE

English Title

USING THE CANVAS BUSINESS MODEL IN THE MARKETING STRATEGY

Type

conference paper

Language

Slovak

Original Abstract

Článok je venovaný možnostiam využitia Business Modelu Canvas v oblasti tvorby marketingovej stratégie. Postupne sa venujeme popisu jednotlivých pojmov v rámci marketingovej stratégie a ďalej aj prostredníctvom tabuľky jednotlivým prvkom modelu Canvas. Na hlavný cieľ je zameraná ďalšia kapitola, ktorá na základe jednotlivých prvkov Business modelu Canvas postupne začleňuje proces tvorby marketingovej stratégie, respektíve popisuje možnosť využtia v smere tvorby stratégie prostriedkami Business Modelu Canvas.

English abstract

The article is devoted to the possibilities of using the Business Model Canvas in the field of marketing strategy development. Gradually, we describe each concept in the marketing strategy and also through the table the individual elements of the Canvas model. The main focus is on the next chapter, which, on the basis of each of the elements of the Canvas Business Model, gradually integrates the process of creating a marketing strategy, or describes the possibility of using it in the direction of strategy creation using the Business Model Canvas.

Keywords

Business Model Canvas, marketingová strategie

Key words in English

Business model Canvas, marketing strategy

Authors

MEGOVÁ, S.; PÁLKA, L.

Released

29. 6. 2018

Publisher

MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2018

Location

Hradec Králové

ISBN

978-80-87952-26-9

Book

Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018 roč. VIII

Pages from

225

Pages to

231

Pages count

7

URL

BibTex

@inproceedings{BUT149363,
  author="Simona {Megová} and Ladislav {Pálka}",
  title="VYUŽITÍ BUSINESS MODELU CANVAS PŘI TVORBĚ MARKETINGOVÉ STRATEGIE",
  booktitle="Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018 roč. VIII",
  year="2018",
  pages="225--231",
  publisher="MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2018",
  address="Hradec Králové",
  isbn="978-80-87952-26-9",
  url="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2018.pdf"
}