Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
MEGOVÁ, S. PÁLKA, L.
Original Title
VYUŽITÍ BUSINESS MODELU CANVAS PŘI TVORBĚ MARKETINGOVÉ STRATEGIE
English Title
USING THE CANVAS BUSINESS MODEL IN THE MARKETING STRATEGY
Type
conference paper
Language
Slovak
Original Abstract
Článok je venovaný možnostiam využitia Business Modelu Canvas v oblasti tvorby marketingovej stratégie. Postupne sa venujeme popisu jednotlivých pojmov v rámci marketingovej stratégie a ďalej aj prostredníctvom tabuľky jednotlivým prvkom modelu Canvas. Na hlavný cieľ je zameraná ďalšia kapitola, ktorá na základe jednotlivých prvkov Business modelu Canvas postupne začleňuje proces tvorby marketingovej stratégie, respektíve popisuje možnosť využtia v smere tvorby stratégie prostriedkami Business Modelu Canvas.
English abstract
The article is devoted to the possibilities of using the Business Model Canvas in the field of marketing strategy development. Gradually, we describe each concept in the marketing strategy and also through the table the individual elements of the Canvas model. The main focus is on the next chapter, which, on the basis of each of the elements of the Canvas Business Model, gradually integrates the process of creating a marketing strategy, or describes the possibility of using it in the direction of strategy creation using the Business Model Canvas.
Keywords
Business Model Canvas, marketingová strategie
Key words in English
Business model Canvas, marketing strategy
Authors
MEGOVÁ, S.; PÁLKA, L.
Released
29. 6. 2018
Publisher
MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2018
Location
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-26-9
Book
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018 roč. VIII
Pages from
225
Pages to
231
Pages count
7
URL
http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2018.pdf
BibTex
@inproceedings{BUT149363, author="Simona {Megová} and Ladislav {Pálka}", title="VYUŽITÍ BUSINESS MODELU CANVAS PŘI TVORBĚ MARKETINGOVÉ STRATEGIE", booktitle="Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018 roč. VIII", year="2018", pages="225--231", publisher="MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2018", address="Hradec Králové", isbn="978-80-87952-26-9", url="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2018.pdf" }