Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
JANOŠŤÁK, F. ŠOMPLÁK, R. PUTNA, O. PAVLAS, M.
Original Title
Model pro stanovení možné redukce dopravní infrastruktury na základě typu sítě a přípustné míry nepřesnosti (D1.4.10)
English Title
Model for determining the possible reduction of transport infrastructure based on the type of network and the allowable degree of inaccuracy (D1.4.10)
Type
report
Language
Czech
Original Abstract
Zpráva se podrobněji věnuje tzv. zpracovatelských úlohám. Tyto úlohy lze dělit podle jejich charakteru na tzv. lokační, alokační úlohy a tzv. úlohy dodavatelského řetězce. Dopravní náklady a použitá infrastruktura jsou spolu úzce svázány, jelikož na základě použitých dopravních modelů musí být zvolena příslušná dopravní síť. V případě reálných úloh, které jsou často velmi rozsáhlé, dochází k problémům s časem výpočtu a samotnou řešitelností. Tato zpráva se zaměřuje na postupy v rámci zpracovatelských úloh, které snižují výpočetní náročnost na přijatelnou úroveň při zachování stanovené přesnosti požadovanou na výpočet.
English abstract
The report deals in more detail with the so-called processing tasks. These tasks can be divided according to their nature into so-called location tasks, allocation tasks and so-called supply chain tasks. The transport costs and the infrastructure used are closely linked, as the relevant transport network must be chosen on the basis of the transport models used. In the case of real tasks, which are often very large, there are problems with the computation time and the solvability itself. This report focuses on processing tasks that reduce computational complexity to an acceptable level while maintaining the specified accuracy required for computation.
Keywords
dopravní infrastruktura; výpočetní náročnost; nástroj NERUDA; odpadové hospodářství
Key words in English
transport infrastructure; computational complexity; NERUDA tool; waste management
Authors
JANOŠŤÁK, F.; ŠOMPLÁK, R.; PUTNA, O.; PAVLAS, M.
Released
30. 9. 2019
Pages count
17
BibTex
@techreport{BUT176777, author="František {Janošťák} and Radovan {Šomplák} and Ondřej {Putna} and Martin {Pavlas}", title="Model pro stanovení možné redukce dopravní infrastruktury na základě typu sítě a přípustné míry nepřesnosti (D1.4.10)", year="2019", pages="17" }