Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
ŠIMBEROVÁ, I. CHALUPSKÝ, V.
Original Title
POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH
English Title
Characterize position of marketing in High-tech firms
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek se zabývá vymezením pozice marketingu v High-Tech firmách. V úvodu zdůvodňuje význam nasměrování pozornosti k této oblasti, charakterizuje současnou situaci a záměry EU a ČR související z oblasti rozvoje High-Tech firem. Dále se zabývá vymezením High-Tech firem a identifikováním základních faktorů, dle kterých lze High-Tech firmy vymezit. Tento článek je připraven v rámci výzkumu Grantové agentury ČR (GA 402/07/1493) "Výzkum implementace marketingové orientace v Hi-Tech firmách"
English abstract
The aim of the paper is focused to characterize position of marketing in high-tech firms. In introduction is paid attention to importance of the topic relating with area of high-tech development. Core of the paper is oriented looking for appropriate basic factors of the definition of high-tech firms based on the secondary statistical sources review. In conclusion is mainly paid attention to position of marketing in high-tech firms from the point of comparison of basic marketing activities view. Paper is written in the framework of research project "Research on implementation of market orientation in high-tech firms" supported by Grant Agency Czech Republic (GA 402/07/1493).
Keywords
marketing, high-tech, podniky
Key words in English
marketing, high-tech, firms
Authors
ŠIMBEROVÁ, I.; CHALUPSKÝ, V.
RIV year
2007
Released
25. 5. 2007
Publisher
CERM, s.ro.o
Location
Brno
ISBN
978-80-7204-532-7
Book
Management, Economics and Business Development in the new European Conditions
Pages from
94
Pages to
103
Pages count
9
BibTex
@inproceedings{BUT25477, author="Iveta {Šimberová} and Vladimír {Chalupský}", title="POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH", booktitle="Management, Economics and Business Development in the new European Conditions", year="2007", pages="94--103", publisher="CERM, s.ro.o", address="Brno", isbn="978-80-7204-532-7" }