Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
KRUNTORÁDOVÁ, M. STUDENÍKOVÁ, J.
Original Title
Využití hodnotové analýzy jako nástroj řízení investic v podniku ke zvýšení jeho konkurenceschopnosti
English Title
Value analysis as a tool for managing investments to increase the competitive abilities of firm
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Článek se zabývá způsobem jak získat relativně dlouhodobě udržitelnou a ne snadno napodobitelnou konkurenční výhodu pomocí využití hodnotově analýzy jako metody k hodnocení investic. Zobecňuje nejpoužívanější metody k hodnocení investic v současnosti a doplňuje je právě o hodnotovou analýzu jejíž klíčovou fázi je funkční analýza. Důvod, proč je způsob hodnocení investic podle hodnotové analýzy tak zajímavý a efektivní je, že tato metoda nastiňuje ve svém řešení hned několik scénářů. To dává podnikateli větší prostor k manévrování, v případě selhání již vybraného scénáře.
English abstract
This work studies a competitive advantage in the investment process. To gain such a competitive advantage, the value analysis method is recommended as s way of the possible investment evaluation. Other methods of investments evaluation are described and compared with the value analysis method. We demonstrate main advantage of the value analysis, i.e. its ability to models several possible scenarios as a part of the solution. This makes the whole decision process more efficient and flexible which represents the real competitive advantage.
Keywords
investice, konkurenční výhoda, hodnotová analýza, funkční analýza
Key words in English
investment, competitive advantage, vaule analysis, functional analysis
Authors
KRUNTORÁDOVÁ, M.; STUDENÍKOVÁ, J.
RIV year
2007
Released
8. 3. 2007
Publisher
MSD
Location
Brno
ISBN
978-80-86633-85-5
Book
Firma a konkurenční prostřední 2007: Management v novém prostředí
Pages from
68
Pages to
76
Pages count
8
BibTex
@inproceedings{BUT26139, author="Markéta {Kruntorádová} and Jitka {Sládková}", title="Využití hodnotové analýzy jako nástroj řízení investic v podniku ke zvýšení jeho konkurenceschopnosti", booktitle="Firma a konkurenční prostřední 2007: Management v novém prostředí", year="2007", pages="68--76", publisher="MSD", address="Brno", isbn="978-80-86633-85-5" }