Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
KAŇOVSKÁ, L. TOMÁŠKOVÁ, E.
Original Title
Jak získávat informace potřebné pro exportní marketing?
English Title
How to find out Useful Information for Export Marketing?
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Jestliže chce být exportér při vstupu na zahraniční trh úspěšný, musí tento svůj krok předem naplánovat. K samotnému plánování však potřebuje znát řadu informací o daném trhu, neboť tyto jsou nezbytným předpokladem pro volbu správné marketingové strategie a pro vymezení finančních prostředků na její realizaci. V tomto článku se zaměříme na analýzu kroků, které je třeba při vstupu na zahraniční trh realizovat, přičemž hlavní část bude věnována možnostem provedení průzkumu trhu.
English abstract
To be succesful on foreing market it is important to plan all steps very properly. It is neccesary to know much information about market which is important for right choice of the best marketing strategy and using of finance for its realization. This paper is focus on analysis of all important steps for entering to foreign market. Important part describes the possibilities of managing market research.
Keywords
exportní marketing, vstup na zahraniční trhy, průzkum trhu
Key words in English
export marketing, entry to foreign market, market research
Authors
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E.
Released
2. 10. 2006
Publisher
MM publishing, s.r.o.
Location
Praha
ISBN
1212-2572
Periodical
MM Průmyslové spektrum
Number
10
State
Czech Republic
Pages from
94
Pages to
95
Pages count
2
BibTex
@article{BUT43737, author="Lucie {Kaňovská} and Eva {Tomášková}", title="Jak získávat informace potřebné pro exportní marketing?", journal="MM Průmyslové spektrum", year="2006", number="10", pages="94--95", issn="1212-2572" }