Publication detail

Marketing služeb - trendy v doprovodných službách

TOMÁŠKOVÁ, E. KAŇOVSKÁ, L.

Original Title

Marketing služeb - trendy v doprovodných službách

English Title

Service Marketing - trends in customers services

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Mnohé podniky si již uvědomují, že konkurence dokáže produkty snadno napodobit či okopírovat a že je nutné se odlišit jiným způsobem, tedy nejčastěji již zmíněnou nabídkou doprovodných služeb. Na základě odlišných nabídek doprovodných služeb dokáží zákazníci identifikovat jednotlivé podniky. Netradiční a rozsáhlá nabídka doprovodných služeb může tudíž podnikům přinést potenciál pro jejich další rozvoj a může přispět k získání a udržení konkurenční výhody. Ačkoliv jsou samotné doprovodné služby jedním ze současných trendů marketingu, zaměřily jsme se v tomto článku nejen na jejich definování a zdůraznění jejich významu, ale snažily jsme se především identifikovat trendy v rámci doprovodných služeb. Jedná se tedy o souhrn dosavadních teoretických poznatků v této oblasti.

English abstract

Many companies know very well that competitors are able to copy their products very fast and easily. One possible way of differentiation is seen in customer services. To have wide, well provided and managed supply of customer services can help to survive on todays fierce market. This paper is focus on short characteristics of customer services and emphasis their important. Also there are identified some current trends in customer services.

Keywords

Marketing služeb, doprovodné služby

Key words in English

service marketing, customer services

Authors

TOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L.

RIV year

2007

Released

26. 10. 2007

Publisher

Česká marketingová společnost

Location

Praha

ISBN

1211-5622

Periodical

Marketing a komunikace

Year of study

16.

Number

3

State

Czech Republic

Pages from

8

Pages to

9

Pages count

2

BibTex

@article{BUT44588,
  author="Eva {Tomášková} and Lucie {Kaňovská}",
  title="Marketing služeb - trendy v doprovodných službách",
  journal="Marketing a komunikace",
  year="2007",
  volume="16.",
  number="3",
  pages="8--9",
  issn="1211-5622"
}