Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
TOMÁŠKOVÁ, E. KAŇOVSKÁ, L.
Original Title
Marketing služeb - trendy v doprovodných službách
English Title
Service Marketing - trends in customers services
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Mnohé podniky si již uvědomují, že konkurence dokáže produkty snadno napodobit či okopírovat a že je nutné se odlišit jiným způsobem, tedy nejčastěji již zmíněnou nabídkou doprovodných služeb. Na základě odlišných nabídek doprovodných služeb dokáží zákazníci identifikovat jednotlivé podniky. Netradiční a rozsáhlá nabídka doprovodných služeb může tudíž podnikům přinést potenciál pro jejich další rozvoj a může přispět k získání a udržení konkurenční výhody. Ačkoliv jsou samotné doprovodné služby jedním ze současných trendů marketingu, zaměřily jsme se v tomto článku nejen na jejich definování a zdůraznění jejich významu, ale snažily jsme se především identifikovat trendy v rámci doprovodných služeb. Jedná se tedy o souhrn dosavadních teoretických poznatků v této oblasti.
English abstract
Many companies know very well that competitors are able to copy their products very fast and easily. One possible way of differentiation is seen in customer services. To have wide, well provided and managed supply of customer services can help to survive on todays fierce market. This paper is focus on short characteristics of customer services and emphasis their important. Also there are identified some current trends in customer services.
Keywords
Marketing služeb, doprovodné služby
Key words in English
service marketing, customer services
Authors
TOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L.
RIV year
2007
Released
26. 10. 2007
Publisher
Česká marketingová společnost
Location
Praha
ISBN
1211-5622
Periodical
Marketing a komunikace
Year of study
16.
Number
3
State
Czech Republic
Pages from
8
Pages to
9
Pages count
2
BibTex
@article{BUT44588, author="Eva {Tomášková} and Lucie {Kaňovská}", title="Marketing služeb - trendy v doprovodných službách", journal="Marketing a komunikace", year="2007", volume="16.", number="3", pages="8--9", issn="1211-5622" }