Publication detail

Obalový design jako specifický nástroj propagace výrobku.

RUBÍNOVÁ, D.

Original Title

Obalový design jako specifický nástroj propagace výrobku.

English Title

Package design- specific tool of product advertising.

Type

book chapter

Language

Czech

Original Abstract

Obalový design v současnosti stále více nabývá na významu. Má-li obal zaujmout, musí dokonale splňovat dva základní požadavky. Prvním z nich je funkčnost a praktičnost, tím druhým pak účinnost jeho designu - obal je tím, čím výrobek v prodejně zákazníka osloví a čím mu případně nabídne i svou přidanou hodnotu.

English abstract

The importance of packaging is currently on increase. To draw attention the packaging has to fulfill two basic requirements. The first one is its functionality and practicality, the second is effectivity of its design- keeping in mind that packaging is what draws attention of the customer and what adds value to the product.

Keywords

obal, produkt, papír, reklama, konkurenceschopnost

Key words in English

packaging, advertisement, product, paper, competitivness

Authors

RUBÍNOVÁ, D.

RIV year

2007

Released

1. 4. 2007

Publisher

Sdružení Bienále Brno

Location

Brno

ISBN

978-80-86830-03-2

Book

Krásné stroje II

Edition

1.

Edition number

1.

Pages from

36

Pages to

36

Pages count

48

BibTex

@inbook{BUT55120,
  author="Dana {Rubínová}",
  title="Obalový design jako specifický nástroj propagace výrobku.",
  booktitle="Krásné stroje II",
  year="2007",
  publisher="Sdružení Bienále Brno",
  address="Brno",
  series="1.",
  edition="1.",
  pages="36--36",
  isbn="978-80-86830-03-2"
}