Publication detail

Přístupy k měření efektivnosti marketingových činnost

MILICHOVSKÝ, F. SOLČANSKÝ, M. SYCHROVÁ, L.

Original Title

Přístupy k měření efektivnosti marketingových činnost

English Title

Approaches to Measuring the Effectiveness of Marketing Activities

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Cílem této práce je najít metriku z recenzovaných studií, které organizace používají k měření vlastních marketingových aktivit s rozdělením mezi finanční a nefinanční ukazatele Vědecký cíl tohoto článku je založen na vztazích mezi různými druhy metrik pro měření podnikové výkonnosti a efektivity. Článek představuje pokrok v použitelných ukazatelích, zejména finančních a nefinančních. Autoři analyzovali studie, které byly zaměřené na různá odvětví a různé metriky. Výsledky studie popisují důležité metriky, aby prokázal účinnost metrik v různých typech organizací v souvislosti s efektivitou marketingu. Studie také nastiňují možné postupy pro další výzkum se zaměřením na uplatnění metrik v různorodém prostředí. Závěry zahrnují identifikaci různých přístupů k jednotlivým metrikám, zejména marketingovým.

English abstract

The purpose of this paper is to find metric from reviewed studies which organization use to measuring own marketing activities with following separating into financial metrics and non-financial metrics. Scientific aim of this article is based on the relationships between different kinds of metrics for measurement of corporate performance and effectiveness. The paper presents advance in useable metrics, especially financial and nonfinancial metrics. Selected studies, focusing on different branches and different metrics, were analyzed by the authors. The results of the study are describing relevant metrics to prove efficiency in varied types of organizations in connection with marketing effectiveness. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the application of metrics in a diverse environment. Conclusions includes identification of different approaches to individual metrics, especially marketing metrics.

Keywords

Efektivita, měření efektivnosti, výkonnost, finanční a nefinanční metriky, benchmarking

Key words in English

Efficiency, measuring effectiveness, performance, financial and non-financial metrics, benchmarking

Authors

MILICHOVSKÝ, F.; SOLČANSKÝ, M.; SYCHROVÁ, L.

RIV year

2011

Released

30. 6. 2011

Publisher

Akademické nakladatelství CERM

Location

Brno

ISBN

1802-8527

Periodical

TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU

Year of study

V

Number

8

State

Czech Republic

Pages from

131

Pages to

138

Pages count

8

BibTex

@article{BUT72479,
  author="František {Milichovský} and Marek {Solčanský} and Lucie {Jedličková}",
  title="Přístupy k měření efektivnosti marketingových činnost",
  journal="TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU",
  year="2011",
  volume="V",
  number="8",
  pages="131--138",
  issn="1802-8527"
}