Publication detail

Význam měření efektivnosti vztahového marketingu: zákaznický přístup

MILICHOVSKÝ, F. SCHÜLLER, D. ŠMAKALOVÁ, P.

Original Title

Význam měření efektivnosti vztahového marketingu: zákaznický přístup

English Title

The importance of measuring the effectiveness of relationship marketing: Customer approach

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Efektivní obchodní vztahy představují pro podniky dlouhodobou záležitost. Vycházejí z dobrých vazeb na jednotlivé skupiny stakeholderů. Z hlediska jednotlivých skupin stakeholderů lze považovat za nejvýznamnější zákazníky. Cílem příspěvku je uvést možné přístupy měření marketingové efektivnosti v zákaznické oblasti. Zákazníci a jejich požadavky nejvýrazněji ovlivňují veškeré podnikové aktivity.

English abstract

Effective business relationships are long-term issue for companies. They are based on good relationships to various stakeholder groups. From point of view if individual stakeholders' groups could be considered the most important customers. The aim of this paper is to indicate possible approaches of measuring marketing effectiveness in the customer area. Customers and their requirements affect all business activities.

Keywords

Stakeholdeři, vztahový marketing, efektivnost, spokojenost zákazníků

Key words in English

Stakeholders, relationship marketing, effectiveness, customer satisfaction

Authors

MILICHOVSKÝ, F.; SCHÜLLER, D.; ŠMAKALOVÁ, P.

RIV year

2013

Released

7. 2. 2013

Location

Brno, Izhevsk

ISBN

978-5-7526-0597-0

Book

Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe

Pages from

206

Pages to

210

Pages count

5

BibTex

@inproceedings{BUT99993,
  author="František {Milichovský} and David {Schüller} and Petra {Šmakalová}",
  title="Význam měření efektivnosti vztahového marketingu: zákaznický přístup",
  booktitle="Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe",
  year="2013",
  pages="206--210",
  address="Brno, Izhevsk",
  isbn="978-5-7526-0597-0"
}