Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
MILICHOVSKÝ, F. SCHÜLLER, D. ŠMAKALOVÁ, P.
Original Title
Význam měření efektivnosti vztahového marketingu: zákaznický přístup
English Title
The importance of measuring the effectiveness of relationship marketing: Customer approach
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Efektivní obchodní vztahy představují pro podniky dlouhodobou záležitost. Vycházejí z dobrých vazeb na jednotlivé skupiny stakeholderů. Z hlediska jednotlivých skupin stakeholderů lze považovat za nejvýznamnější zákazníky. Cílem příspěvku je uvést možné přístupy měření marketingové efektivnosti v zákaznické oblasti. Zákazníci a jejich požadavky nejvýrazněji ovlivňují veškeré podnikové aktivity.
English abstract
Effective business relationships are long-term issue for companies. They are based on good relationships to various stakeholder groups. From point of view if individual stakeholders' groups could be considered the most important customers. The aim of this paper is to indicate possible approaches of measuring marketing effectiveness in the customer area. Customers and their requirements affect all business activities.
Keywords
Stakeholdeři, vztahový marketing, efektivnost, spokojenost zákazníků
Key words in English
Stakeholders, relationship marketing, effectiveness, customer satisfaction
Authors
MILICHOVSKÝ, F.; SCHÜLLER, D.; ŠMAKALOVÁ, P.
RIV year
2013
Released
7. 2. 2013
Location
Brno, Izhevsk
ISBN
978-5-7526-0597-0
Book
Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe
Pages from
206
Pages to
210
Pages count
5
BibTex
@inproceedings{BUT99993, author="František {Milichovský} and David {Schüller} and Petra {Šmakalová}", title="Význam měření efektivnosti vztahového marketingu: zákaznický přístup", booktitle="Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe", year="2013", pages="206--210", address="Brno, Izhevsk", isbn="978-5-7526-0597-0" }