Course detail
Strategic Management
FP-smanPAAcad. year: 2023/2024
Strategic management in the market economy and competitive environment is a crucial aspect of company success. Decision about strategy, if the selected strategy should lead the company to the required target, has to be based on solid strategic analysis. Only on this base, the management can generate possible solutions, choose and implement an optimal variant. Within the process of strategic management, the management of a company considers factors such as available resources, mission and goals, eternal and internal environment of company. Strategy created and understood this way can represent a good basis for ensuring the competitiveness of a company.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Entry knowledge
Rules for evaluation and completion of the course
Zpracování a obhajoba projektu až 70 bodů:
• Hodnocení ze cvičení – hodnotí cvičící – až 20 bodů – pro získání zápočtu je třeba získat alespoň 10 bodů. Hodnotí se: úroveň rozpracování zadání (až 12 bodů), příprava na konzultace na cvičeních a realizované konzultace (až 8 bodů – 4 x 2). Minimálně jedna konzultace zadání je povinná.
• Obhajoba projektu – hodnotí přednášející – až 50 bodů – probíhá formou týmové diskuze, tým dostane zpětnou vazbu k projektu. Studenti musí prokázat jak znalost projektu a řešeného problému, tak znalost odpovídající teorie, tj. při obhajobě budou položeny i otázky týkající se teorie, která je v projektu uplatněna.
Písemná zkouška s ústním dozkoušením až 50 bodů.
První část obsahuje 10 otázek s volitelnými odpověďmi A až E (20 minut), druhá část pak dvě otevřené otázky (60 minut). U otázek s volitelnými odpověďmi bude pouze jedna odpověď správná. Správná odpověď je hodnocena 1 bodem, špatná odpověď -1 bodem a žádná odpověď 0 body. Pro zpracování části s otázkami s volitelnými odpověďmi není možné používat žádné podklady. Otevřené otázky jsou hodnoceny každá maximálně 20 body. Zpracování otevřených otázek probíhá formou „open book“. Následná ústní rozprava je zaměřena na případné doplňující otázky ke zpracovanému řešení a dává studentům možnost reagovat na hodnocení písemné části.
Informace k projektu
Při zpracování projektu studenti řeší v týmech (3-8 členů) analytický, nebo aplikační projekt. Detailní specifikace typů projektu viz e-learning. Složení týmů a zadání projektu je třeba odevzdat elektronicky nejpozději do konce 6. týdne semestru cvičícímu. Před odevzdáním zadání je povinná minimálně jedna konzultace zadání a zadání musí být cvičícím schváleno. Tým musí obecné zadání upravit a specifikovat. Termíny obhajob jsou plánovány na první dva týdny zkouškového. Délka jedné obhajoby je 60 – 90 minut. Obhajoby se musí účastnit celý tým. Chybějící členové musí obhajobu absolvovat v náhradním termínu. Studenti odevzdají písemné zpracování projektu nejpozději týden před termínem obhajoby mailem přednášejícímu. Pro odevzdání je preferován formát pdf. Pro název souboru použijte příjmení vedoucího člena týmu. Tým je hodnocen jako celek a pro individuální úpravu hodnocení jsou zohledněny odpovědi členů týmu na položené otázky. Součástí hodnocení může být i vzájemné hodnocení členů týmu, které může snížit bodové hodnocení členů týmu, kteří neodvedli odpovídající výkon – hodnotící tabulka bude v e-learningu.
Penalizace: Pozdní odevzdání zadání: -10b / Pozdní odevzdání projektu: -10b / Chybějící povinná konzultace: -10b
Výsledná klasifikace je založena na celkovém počtu bodů – body ze cvičení, obhajoba a zkouška. Opravné termíny se řídí pravidly VUT. Minimální počet získaných bodů v součtu je 50 bodů.
The attendance at seminars is required, at least on consulting meeting focused on assignment is required and one consulting meeting focused on project solution. The attendance at the defence of project is compulsory. The attendance at lectures is recommended.
Aims
Students will have a clear idea of strategic management process and principals of strategic thinking. They will be made familiar with analytical tools intended for strategic analysis of external and internal factors. Students will learn the methodology of formulation of strategy based on hierarchical strategy structure - corporate, business and functional strategy. Students will also learn the methods applied for selection, realization and evaluation of strategy.
Study aids
Prerequisites and corequisites
Basic literature
JOHNSON, G. - SCHOLES, K. Cesty k úspěšnému podniku. Přel. Z. Strnad. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. 803 s. Přel. z: Exploring Corporate Strategy. ISBN 80-7226-220-3 (CS)
MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5. (CS)
Recommended reading
KOTLER, P. and K.L. KELLER. Marketing Management. 14. ed. Pearson, 2011. 816 p. ISBN 978-0132102926. (doporučená literatura) (EN)
MINTZBERG - QUINN - GHOSHAL The Strategic Management Process. Revised European Edition. Prentice Hall Europe 1998, 1036 p. ISBN 0-13-675984-X. (EN)
PORTER, MICHAEL E. Competitive Advantage. First Free Press Export Edition: Free Press 2004. 557 s. ISBN: 0-7432-6087-2. (EN)
PORTER, MICHAEL E. Competitive Strategy. First Free Press Export Edition: Free Press 2004. ISBN: 0-7432-6088-0. (EN)
Classification of course in study plans
- Programme MGR-UFRP-A Master's 2 year of study, summer semester, compulsory-optional
2 year of study, winter semester, compulsory-optional
Type of course unit
Guided consultation in combined form of studies
Teacher / Lecturer