Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Course detail
FP-IsmrKAcad. year: 2021/2022
Předmět je zaměřen na rozvoj strategického manažerského a marketingového myšlení a schopností a dovedností studentů v řízení rozvoje podnikání, jakož i na pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různýchoblastech podnikového řízení a realizovanou firemní strategií. Výuka v rámci cvičení proběhne formou manažerské simulace - využitím špičkové simulační hry The Global Market Place.1: Úvod, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu. Tvorba týmů. Řešení problémů v týmu2-3: Marketingový průzkum – význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování. Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich převedení do forrmulace strategických cílů firem.4-6: Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhu. Tvorba marketingové strategie - 4P - výrobkové, cenové, distribuční a komunikační strategie7-8: Finanční aspekty marketingových rozhodnutí – promítnutí rozhodnutí v oblasti firemní strategie do výsledků firmy9-10: Business plan – příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro rozvoj podnikatelských aktivit podniku.11-12: Realizace firemní strategie a její kontrola13: Závěrečná prezentace výsledků firem, shrnutí
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Course evaluation is based on two basic elements:The evaluation of teamwork (a total of 60 b) is primarily based on the evaluation of the team within the strategic simulation game - according to the value of the BSC (40 b), the compiled business plan and its presentation (20 b).
The next part of the evaluation is based on individual criteria - a control test in e-learning with a focus on the simulation game (10 points) and an oral exam (30 points): A short professional debate on a selected topic of strategic marketing, including practical applications.
Students with ISPs can replace part of the evaluation for teamwork by developing an individual project in the form of a strategic marketing business plan in a structure recommended for team projects in a simulation game.
Course curriculum
Work placements
Aims
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
Recommended reading
Classification of course in study plans
Guided consultation in combined form of studies
Teacher / Lecturer
Syllabus