Course detail

Strategic Marketing and Business Development

FP-IsmrKAcad. year: 2021/2022

Předmět je zaměřen na rozvoj strategického manažerského a marketingového myšlení a schopností a dovedností studentů v řízení rozvoje podnikání, jakož i na pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých
oblastech podnikového řízení a realizovanou firemní strategií.
Výuka v rámci cvičení proběhne formou manažerské simulace - využitím špičkové simulační hry The Global Market Place.

1: Úvod, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu. Tvorba týmů. Řešení problémů v týmu
2-3: Marketingový průzkum – význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování. Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich převedení do forrmulace strategických cílů firem.
4-6: Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhu. Tvorba marketingové strategie - 4P - výrobkové, cenové, distribuční a komunikační strategie
7-8: Finanční aspekty marketingových rozhodnutí – promítnutí rozhodnutí v oblasti firemní strategie do výsledků firmy
9-10: Business plan – příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro rozvoj podnikatelských aktivit podniku.
11-12: Realizace firemní strategie a její kontrola
13: Závěrečná prezentace výsledků firem, shrnutí

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

6

Mode of study

Not applicable.

Learning outcomes of the course unit

Výstupy studia jsou následující:
- procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech),
- procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku,
- získávání schopností identifikace, plánování a realizace projektů rozvoje podnikání
- seznámit studenty s řešením problémů v projektovém týmu
- seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu.
- ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky.
- rozvinout schopnosti leadershipu, týmové práce a interpersonálních dovedností

Prerequisites

Not applicable.

Co-requisites

Not applicable.

Planned learning activities and teaching methods

Výuka je rozdělena na standardní přednášky zaměřené na prezentaci a aktivní diskusi konceptů využívaných ve strategickém marketingu a návazností do dalších disciplín strategického řízení firmy.
Cvičení jsou organizována s využitím vysokého podílu e-learningu s pravidelnými konzultačními setkáními v průběhu semestru.
Studenti ve cvičeních projdou strategickou simulační hrou marketplace live.
Týmové úsilí
Budete spolupracovat se třemi nebo čtyřmi dalšími studenty, aby se vytvořila podnikatelská firma, která bude soutěžit v „hře o podnikové strategii. Na konci se naučíte rozvíjet a zdokonalovat své strategie a taktiky.

Assesment methods and criteria linked to learning outcomes

Course evaluation is based on two basic elements:
The evaluation of teamwork (a total of 60 b) is primarily based on the evaluation of the team within the strategic simulation game - according to the value of the BSC (40 b), the compiled business plan and its presentation (20 b).

The next part of the evaluation is based on individual criteria - a control test in e-learning with a focus on the simulation game (10 points) and an oral exam (30 points): A short professional debate on a selected topic of strategic marketing, including practical applications.

Students with ISPs can replace part of the evaluation for teamwork by developing an individual project in the form of a strategic marketing business plan in a structure recommended for team projects in a simulation game.

Course curriculum

1. Introduction to the content and form of teaching and evaluation of the subject. Introduction to strategic management, strategic marketing. Creating teams, solving problems in a team, team roles, synergies in teamwork.
2. Marketing research - importance of information and methods of obtaining and evaluating. Methodology of preparation and realization of marketing research.
3. Interpretation of the results of marketing research and ways of their use in the formulation of strategic goals of companies and ways to achieve them.
4. Proposal of corporate strategy and resulting marketing strategy and ways of its implementation.
5. Creation and implementation of marketing strategy - using the concept 4P / 4C
6. Link between marketing decisions and selected areas of business management (production management, business management, sales management, human resources management,
quality management, human resources management, marketing communication management, finance management)
7. Financial aspects of marketing (and related) decisions. Projection / impact of company decisions on company results.
8. Business plan - essence, preparation and creation of a business plan as a basis for decision-making in tactical and strategic time horizons (eg decisions on investments in technical development)
9. Implementation of corporate strategy and analysis of company performance using a balanced system of performance indicators - BSC.
10. Final presentation of company results. Feedback, evaluation of the subject.

Work placements

Not applicable.

Aims

Studenti budou obeznámeni s podstatou strategického marketingového řízení, s metodami strategické marketingové analýzy a s principy tvorby a realizace marketingových strategií. Rozvinou schopnosti potřebné pro strategické plánování a realizaci v dynamicky se měnícím tržním prostředí. Pochopí důležitost provázanosti marketingových a finančních rozhodnutí a důležitost poskytovat hodnotu svým zákazníkům.

Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences

Not applicable.

Recommended optional programme components

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing-Strategie a trendy. Grada Publishing as, 2008.
ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4

Recommended reading

KOTLER, Philip, et al. Marketing management 14/e. Pearson, 2014.
MULLINS, John W., et al. Marketing management: A strategic decision-making approach. New York: McGraw-Hill, 2013.
SCHOLES, Kevan; JOHNSON, Gerry; WHITTINGTON, Richard. Exploring corporate strategy. Financial Times Prentice Hall, 2002.

Classification of course in study plans

  • Programme MGR-IM-KS Master's 2 year of study, summer semester, compulsory

Type of course unit

 

Guided consultation in combined form of studies

20 hod., optionally

Teacher / Lecturer

Syllabus

1. Seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu. Úvod do problematiky strategického řízení, strategického marketingu. Tvorba týmů, řešení problémy v týmu, týmové role, synergie v týmové práci.
2. Marketingový průzkum - význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování. Metodika přípravy a realizace marketingového průzkumu.
3. Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich využití při formulaci strategických cílů firem a způsobů jejich dosažení.
4. Návrh firemní strategie a z toho vyplývající marketingové strategie a způsobů její realizace.
5. Tvorba a realizace marketingové strategie - využití koncepce 4P / 4C
6. Vazba mezi marketingovými rozhodnutími a vybranými oblastmi řízení podniku (řízení výroby, řízení obchodních činností, řízení prodeje, řízení lidských zdrojů,
řízení kvality, řízení lidských zdrojů, řízení marketingové komunikace, řízení financí)
7. Finanční aspekty marketingových (a navazujících) rozhodnutí. Promítnutí / dopad firemních rozhodnutí do výsledků firmy.
8. Business plan - podstata, příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro rozhodování v taktickém a strategickém časovém horizontu (např. rozhodování o investicích do technického rozvoje)
9. Realizace firemní strategie a analýza výkonu firmy pomocí vyváženého systému ukazatelů výkonnosti firmy - BSC.
10. Závěrečná prezentace výsledků firmy. Zpětná vazba, hodnocení předmětu.