Course detail

Business Idea Development and Realization

FP-rrpnPAcad. year: 2021/2022

Not applicable.

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

4

Mode of study

Not applicable.

Learning outcomes of the course unit

Not applicable.

Prerequisites

Not applicable.

Co-requisites

Not applicable.

Planned learning activities and teaching methods

Not applicable.

Assesment methods and criteria linked to learning outcomes

Not applicable.

Course curriculum

Not applicable.

Work placements

Not applicable.

Aims

Not applicable.

Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences

Not applicable.

Recommended optional programme components

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

SRPOVÁ, Jitka. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada Publishing, 2020. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2253-0. (CS)
Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company (Steve Blank, Bob Dorf, ISBN 0984999302). (CS)

Recommended reading

Guillebeau, C. (2013). Startup za pakatel: Objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Jan Melvil Publishing. (CS)
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. Přeložil Lukáš DUŠEK. V Brně: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0506-8. (CS)
RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Přeložil Lukáš DUŠEK. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0389-7. (CS)
SINEK, Simon. Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. V Brně: Jan Melvil, 2013. Žádná velká věda. ISBN 978-80-87270-55-4. (CS)

Classification of course in study plans

  • Programme BAK-PM Bachelor's 2 year of study, winter semester, elective
  • Programme N-KSI-P Master's 2 year of study, winter semester, compulsory

Type of course unit

 

Lecture

13 hod., optionally

Teacher / Lecturer

Syllabus

1. Úvod do tématu podnikání
2. Generování podnikatelských nápadů, osobní vize
3. Zákazník a jeho potřeby
4. Znalost trhu a podnikatelského prostředí
5. Lean metodologie, Unique Value Proposition / Unikátní nabízená hodnota (UVP) a Minimum Viable Product / Minimální životaschopný produkt (MVP)
6. Tvorba a design produktu
7. Transformace vize do Byznys plánu
8. Základní typy byznys modelu
9. Základy finančního řízení – financování a investice
10. Právní minimum pro založení firmy a podnikání
11. Možnosti a způsoby prezentace
12. Systémy univerzitních podpor start-up a spin-off firem

Exercise

13 hod., compulsory

Teacher / Lecturer

Syllabus

1 – 2. Identifikace zákazník-problém-řešení.
3 – 4. Analýza konkurence a velikosti trhu a jeho potenciálu.
5 – 6. Tvorba prototypu a MVP.
7 – 8. Zhotovení akčního plánu.
9 – 10. Zpracování návrhu cashflow podnikatelského plánu.
11 - 12. Příprava prezentace podnikatelského plánu pro potenciální investory.
13. Prezentace pro externí experty, získání zpětné vazby, hodnocení