Course detail
Management
FP-manPAcad. year: 2023/2024
Achiving knowledges of the term management. Core of the topic is structuralization of management according to the functions. Detailed explanation of individual functions. Planning, organisation, leadership and control.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Entry knowledge
Rules for evaluation and completion of the course
Zakončení předmětu:
Pro udělení zápočtu je požadováno úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu a aktivní účast na cvičeních při presentaci a následné diskusi k seminárních pracím.
V průběhu semestru jsou jednotlivé aktivity na cvičeních hodnoceny bodovým systémem, který je aktualizován pro každý semestr podle typů úkolů.
Student pro udělení zápočtu musí získat alespoň 60% bodů.
Studenti mají možnost získat body za:
• semestrální práci
• presentaci semestrální práce
• zpracování otázek z případových studií
• zpracování dotazníku - dobrovolná činnost (nad rámec bodového hodnocení).
Požadavky ke zkoušce: znalost přednášené látky a její praktické aplikace.
Forma zkoušky písemná, o ústní zkoušce rozhoduje zkoušející na základě nerozhodného výsledku písemné zkoušky.
Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS, pro její úspěšné absolvování je třeba získat alespoň 50% bodů. Do celkového hodnocení předmětu se započítává hodnocení práce v průběhu celého semestru.
Požadavky na ukončení předmětu (váha)
Splnění podmínek pro získání zápočtu 60%
Absolvování závěrečné zkoušky 40%
Celkem 100%
Zakončení předmětu pro studenty s ISP:
1) vypracování a odevzdání semestrálního projektu
2) zkouška
Zakončení předmětu v případě vyhlášení distanční formy:
analogické podmínky jako pro prezenční formu:
- zpracování a odevzdání semestrální práce
- presentace semestrální práce
- zpracování otázek z případových studií
- zpracování dotazníku - dobrovolná činnost (nad rámec bodového hodnocení)
- zkouška
Kontrola výsledků semestrální práce, výsledků řešení případových studií.
V případě omluvené neúčasti na cvičení může učitel v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku, zpravidla vypracování dílčího písemného úkolu.
Aims
Students will have a clear idea of modern approaches in management and its functions of planning, organising, leadership and control.
Study aids
Prerequisites and corequisites
Basic literature
BLAŽEK, L. Management. Organizování, rozhodování, ovlivňování. 2. vyd. Praha: Grada, 2014. 224 s. ISBN 978-80-247-4429-2.
DONNELLY, J.H., GIBSON, J.L., IVANCEVICH, J.M.: Management. Praha, Grada Publishing, 1997. 821s. ISBN 80-7169-422-3.
MAYLOR, H.; BLACMON, K.L. Researching business and management. New York, Palgrave Macmillan, 2005. 466 s. ISBN 0-333-96407-1.
ROBBINS, S.P.; COULTER, M. Management. Praha, Grada Publishing, 2004. 600 s. ISBN 80-247-0495-1.
VEBER, J. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualiz. vyd. Praha, Management Press, 2014, 734 s. ISBN 978-80-726-1274-1.
Recommended reading
VÁCHAL J.; VOCHOZKA M. Podnikové řízení. Praha, Grada, 2013. 685 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
VODÁČEK, L.; VODÁČKOVÁ, O. Moderní management v teorii a praxi. Praha, Management Press, 2013. 359 s. ISBN 978-80-7261-232-1.
Elearning
Classification of course in study plans
- Programme BPC-IBE Bachelor's 2 year of study, winter semester, compulsory
- Programme BIT Bachelor's 2 year of study, winter semester, elective
- Programme BIT Bachelor's 2 year of study, winter semester, elective
- Programme IT-BC-3 Bachelor's
branch BIT , 2 year of study, winter semester, elective
- Programme BAK-EP Bachelor's 1 year of study, winter semester, compulsory
- Programme BAK-PM Bachelor's 1 year of study, winter semester, compulsory
- Programme BAK-UAD Bachelor's 1 year of study, winter semester, compulsory
- Programme BAK-MIn Bachelor's 1 year of study, winter semester, compulsory
Type of course unit
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
Planning
Organizing
Leadership
Control
Decision making
Process approach
Change management
Exercise
Teacher / Lecturer
Syllabus
The seminars are focused on practising the lectured topics and elaboration of case studies (both individually and in teams).
Elearning