Course detail

Management in the Creative Industry

FSI-YMPAcad. year: 2025/2026

Not applicable.

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

4

Mode of study

Not applicable.

Entry knowledge

Rules for evaluation and completion of the course

Aims

Study aids

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

Not applicable.

Recommended reading

Not applicable.

Classification of course in study plans

  • Programme B-VKP-P Bachelor's 3 year of study, summer semester, compulsory

Type of course unit

 

Lecture

13 hod., optionally

Teacher / Lecturer

Syllabus

  • Úvod do problematiky řízení organizací (institucí).
  • Princip řízení zdrojů manažera a zvyšováni výkonnosti dané organizace.
  • Založení organizace, její rozvoj a klíčové faktory úspěchu, hodnota za peníze.
  • Marketing v organizaci – marketingové úkoly a základy organizačních strategií.
  • Řízení produktu – specifika projektů v kreativním průmyslu.
  • Řízení tvůrčího procesu.
  • Řízení lidských zdrojů.
  • Řízení financí v organizaci I. Základní účetní nástroje, modelování hospodaření organizace.
  • Řízení financí v organizaci II. Cenotvorba, získávaní podpory z veřejných a soukromých zdrojů.
  • Řízení informací.
  • Propagace a prezentace produktu/organizace/tvůrců kreativních konceptů.
  • Podstata autorského a průmyslového práva – ochrana produktů.
  • Praktické zkušenosti z řízení instituce kreativního průmyslu.

Exercise

26 hod., compulsory

Teacher / Lecturer

Syllabus

  • Založení fiktivní instituce pro inovace v kreativním průmyslu – manažerská kreativní hra.
  • Analýza vlastních kompetentností pro management.         
  • Analýza aktuálně dostupných veřejných zdrojů pro financování startupu.