Course detail
Business Idea Development and Realization 1
FP-rrpnPAcad. year: 2025/2026
Not applicable.
Language of instruction
Czech
Number of ECTS credits
4
Mode of study
Not applicable.
Guarantor
Department
Entry knowledge
Not applicable.
Rules for evaluation and completion of the course
Not applicable.
Aims
Not applicable.
Study aids
Not applicable.
Prerequisites and corequisites
Not applicable.
Basic literature
SRPOVÁ, Jitka. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada Publishing, 2020. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2253-0. (CS)
Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company (Steve Blank, Bob Dorf, ISBN 0984999302). (CS)
Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company (Steve Blank, Bob Dorf, ISBN 0984999302). (CS)
Recommended reading
Guillebeau, C. (2013). Startup za pakatel: Objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Jan Melvil Publishing. (CS)
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. Přeložil Lukáš DUŠEK. V Brně: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0506-8. (CS)
RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Přeložil Lukáš DUŠEK. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0389-7. (CS)
SINEK, Simon. Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. V Brně: Jan Melvil, 2013. Žádná velká věda. ISBN 978-80-87270-55-4. (CS)
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. Přeložil Lukáš DUŠEK. V Brně: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0506-8. (CS)
RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Přeložil Lukáš DUŠEK. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0389-7. (CS)
SINEK, Simon. Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. V Brně: Jan Melvil, 2013. Žádná velká věda. ISBN 978-80-87270-55-4. (CS)
Classification of course in study plans
- Programme BAK-PM Bachelor's 2 year of study, winter semester, elective
Type of course unit
Lecture
13 hod., optionally
Teacher / Lecturer
Syllabus
1. Úvod do tématu podnikání
2. Generování podnikatelských nápadů, osobní vize
3. Zákazník a jeho potřeby
4. Znalost trhu a podnikatelského prostředí
5. Lean metodologie, Unique Value Proposition / Unikátní nabízená hodnota (UVP) a Minimum Viable Product / Minimální životaschopný produkt (MVP)
6. Tvorba a design produktu
7. Transformace vize do Byznys plánu
8. Základní typy byznys modelu
9. Základy finančního řízení – financování a investice
10. Právní minimum pro založení firmy a podnikání
11. Možnosti a způsoby prezentace
12. Systémy univerzitních podpor start-up a spin-off firem
2. Generování podnikatelských nápadů, osobní vize
3. Zákazník a jeho potřeby
4. Znalost trhu a podnikatelského prostředí
5. Lean metodologie, Unique Value Proposition / Unikátní nabízená hodnota (UVP) a Minimum Viable Product / Minimální životaschopný produkt (MVP)
6. Tvorba a design produktu
7. Transformace vize do Byznys plánu
8. Základní typy byznys modelu
9. Základy finančního řízení – financování a investice
10. Právní minimum pro založení firmy a podnikání
11. Možnosti a způsoby prezentace
12. Systémy univerzitních podpor start-up a spin-off firem
Exercise
13 hod., compulsory
Teacher / Lecturer
Syllabus
1 – 2. Identifikace zákazník-problém-řešení.
3 – 4. Analýza konkurence a velikosti trhu a jeho potenciálu.
5 – 6. Tvorba prototypu a MVP.
7 – 8. Zhotovení akčního plánu.
9 – 10. Zpracování návrhu cashflow podnikatelského plánu.
11 - 12. Příprava prezentace podnikatelského plánu pro potenciální investory.
13. Prezentace pro externí experty, získání zpětné vazby, hodnocení
3 – 4. Analýza konkurence a velikosti trhu a jeho potenciálu.
5 – 6. Tvorba prototypu a MVP.
7 – 8. Zhotovení akčního plánu.
9 – 10. Zpracování návrhu cashflow podnikatelského plánu.
11 - 12. Příprava prezentace podnikatelského plánu pro potenciální investory.
13. Prezentace pro externí experty, získání zpětné vazby, hodnocení