Course detail

Strategic Marketing and Business Development

FP-IsmrKAcad. year: 2025/2026

The course is focused on the development of strategic managerial and marketing thinking and the abilities and skills of students in business development management, as well as on understanding the links between management decisions in different
areas of corporate governance and implemented corporate strategy.
Teaching within the exercise will take place in the form of managerial simulation - using the top simulation game The Global Market Place.

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

6

Mode of study

Not applicable.

Entry knowledge

Not applicable.

Rules for evaluation and completion of the course

Course evaluation is based on two basic elements:

the evaluation of teamwork (total 60 points) is primarily based on the evaluation of the team within the strategic simulation game - according to the value of the BSC (40 points), the compiled business plan and its presentation (20 points).

The next part of the assessment is based on individual criteria – activities at lectures (5 b), a control test in e-learning focusing on a simulation game (10 b) and an oral exam (25 points): A short professional debate on a selected topic of strategic marketing, including practical applications.

Overall, to pass the course, you need to obtain at least 51 points according to the ECTS scale. 

Students with ISP can replace part of the evaluation for teamwork by working on an individual project in the form of a strategic marketing business plan in the structure recommended for team projects in a simulation game.


Aims

Studenti budou obeznámeni s podstatou strategického marketingového řízení, s metodami strategické marketingové analýzy a s principy tvorby a realizace marketingových strategií. Rozvinou schopnosti potřebné pro strategické plánování a realizaci v dynamicky se měnícím tržním prostředí. Pochopí důležitost provázanosti marketingových a finančních rozhodnutí a důležitost poskytovat hodnotu svým zákazníkům.

Výstupy studia jsou následující:
- procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech),
- procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku,
- získávání schopností identifikace, plánování a realizace projektů rozvoje podnikání
- seznámit studenty s řešením problémů v projektovém týmu
- seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu.
- ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky.
- rozvinout schopnosti leadershipu, týmové práce a interpersonálních dovedností

Study aids

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing-Strategie a trendy. Grada Publishing as, 2008.
ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4

Recommended reading

KOTLER, Philip, et al. Marketing management 14/e. Pearson, 2014.
MULLINS, John W., et al. Marketing management: A strategic decision-making approach. New York: McGraw-Hill, 2013.
SCHOLES, Kevan; JOHNSON, Gerry; WHITTINGTON, Richard. Exploring corporate strategy. Financial Times Prentice Hall, 2002.

Classification of course in study plans

  • Programme MGR-IM-KS Master's 2 year of study, summer semester, compulsory

Type of course unit

 

Guided consultation in combined form of studies

20 hod., optionally

Teacher / Lecturer

Syllabus

1. Seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu. Úvod do problematiky strategického řízení, strategického marketingu. Tvorba týmů, řešení problémy v týmu, týmové role, synergie v týmové práci.
2. Marketingový průzkum - význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování. Metodika přípravy a realizace marketingového průzkumu.
3. Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich využití při formulaci strategických cílů firem a způsobů jejich dosažení.
4. Návrh firemní strategie a z toho vyplývající marketingové strategie a způsobů její realizace.
5. Tvorba a realizace marketingové strategie - využití koncepce 4P / 4C
6. Vazba mezi marketingovými rozhodnutími a vybranými oblastmi řízení podniku (řízení výroby, řízení obchodních činností, řízení prodeje, řízení lidských zdrojů,
řízení kvality, řízení lidských zdrojů, řízení marketingové komunikace, řízení financí)
7. Finanční aspekty marketingových (a navazujících) rozhodnutí. Promítnutí / dopad firemních rozhodnutí do výsledků firmy.
8. Business plan - podstata, příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro rozhodování v taktickém a strategickém časovém horizontu (např. rozhodování o investicích do technického rozvoje)
9. Realizace firemní strategie a analýza výkonu firmy pomocí vyváženého systému ukazatelů výkonnosti firmy - BSC.
10. Závěrečná prezentace výsledků firmy. Zpětná vazba, hodnocení předmětu.