Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Course detail
FaVU-KRM-ZAcad. year: 2010/2011
Fairy-tales help decode metaphorically enciphered secrets of our inner worlds. The meaning of fairy-tales.practical analyses of concrete fairy-tales. Searching for the lost balance between male and female elements of the self. Bibliography: Marie-Louise von Franz: Psychologický výklad pohádek. Smysl pohádkových vyprávění podle jungovské archetypové psychologie. Portál, Praha 1998. Jana Heffernanová: Tajemství dvou partnerů. Argo, Praha 2008.Bernard Roger: Objevování alchymie. Hermovo umění v pohádkách, dějinách a zednářských rituálech. Malvern, Praha 2005. Stein Murray /Lionel Corbett: Příběhy duše. Moderní jungiánský výklad pohádek I. Emitos/Nakladatelství Tomáše Janečka, Brno 2006. Stein Murray /Lionel Corbett: Příběhy duše. Moderní jungiánský výklad pohádek II. Emitos, Brno 2006.Stein Murray /Lionel Corbett: Příběhy duše. Moderní jungiánský výklad pohádek III. Emitos, Brno 2008.Jan Stern: Média, psychoanalýza a jiné perverze. Malvern, Praha 2006.Jan Stern: Totem, incest a odkouzlení buržoazie. Malvern, Praha 2007.Pomocná literatura:Robert Bly: Železný Jan. Argo, Praha 2005.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Course curriculum
Work placements
Aims
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
Recommended reading
Classification of course in study plans
branch ATD , 3 year of study, winter semester, electivebranch ATD , 2 year of study, winter semester, elective
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus