Author of thesis: Ing. Gabriela Dúlovcová
Acad. year: 2019/2020
Supervisor: Ing. David Svída, Ph.D.
Reviewer: Ing. Martin Beran
Abstract:The main aim of this thesis is the analysis of influence of inlet valve opening length and compression ratio on performance and thermodynamic parameters of Miller cycle using GT-SUITE software. Next step was an optimization of inlet and exhaust valve timing with goal of increasing motor effective power. For chosen option was designed cam shaft with regard of kinematic and dynamic magnitude courses.
Miller cycle, advanced ignition, thermal efficiency, spark-ignition engine, turbocharger, valve timing, inlet valve, cam shaft
Date of defence
20.07.2020
Result of the defence
Defended (thesis was successfully defended)
Grading
A
Process of defence
Studentka seznámila zkušební komisi se svou diplomovou prací. V rámci obhajoby rovněž zodpovídala otázky oponenta. 1) Motory s Millerovým cyklem obecně pracují s vyšším kompresním poměrem. Z minulosti jsou známé pokusy nasadit do sériové produkce motor s proměnlivým kompresním poměrem (Saab), dalo by se takovéto konstrukce využít právě pro motor pracující s Millerovým cyklem pro další zvýšení efektivity motoru? Zodpovězeno. 2) Jaké jsou hlavní limity pro další zvýšení kompresního poměru v případě zadaného motoru? Zodpovězeno. 3) Na obr. 95 je zobrazena závislost průběhu dynamického zrychlení ventilu. Oproti zobrazenému ideálnímu průběhu je průběh referenčního modelu značně rozkmitán. Může studentka blíže objasnit předpokládané příčiny vzniku těchto kmitů? Má tedy předpoklad, že na reálné aplikaci nebudou? Zodpovězeno. 4) U kterých motorů a za jakých podmínek by lze využít motory s Millerovým cyklem v praxi? Zodpovězeno. 5) Jakým způsobem se Millerův cyklus může projevovat na tepelném zatížení turbodmychadla? Zodpovězeno. 6) Jak se projevuje a čím je definováno tzv. detonační spalování a jakými opatřeními je možné je omezit? Zodpovězeno. 7) Jakým způsobem a na jakém principu je detekováno tzv. detonační spalování? Zodpovězeno. 8) Čím je určena hodnota maximálního spalovacího tlaku u předmětného motoru?
Language of thesis
Slovak
Faculty
Department
Study programme
Mechanical Engineering (M2I-P)
Field of study
Automotive and Material Handling Engineering (M-ADI)
Composition of Committee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda)
doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (místopředseda)
Ing. Tomáš Heger (člen)
Ing. Marek Bačovský (člen)
Ing. Jan Klimeš (člen)
Supervisor’s report
Ing. David Svída, Ph.D.
Grade proposed by supervisor: A
Reviewer’s report
Ing. Martin Beran
Grade proposed by reviewer: A