Bachelor's Thesis

Innovative Game Demo

Final Thesis 4.28 MB

Author of thesis: Bc. Tomáš Kazík

Acad. year: 2019/2020

Supervisor: Ing. Tomáš Milet, Ph.D.

Reviewer: Ing. Tomáš Chlubna, Ph.D.

Abstract:

The aim of the Bachelor's thesis is to create a procedural generator, which is able to generate game map based on abilities of a game character. The thesis investigates features of already existing solutions - games, which contain procedurally generated environment, or the environment, which requires special abilities of a game character. Consequently, the thesis is engaged in the basics of both integrated development environment and procedural generation. Based on information acquired so far, the thesis is focused on designing and implementing the game character and the procedural map generator.

Keywords:

Game demo, Procedural generation, Game map generation, Unity3D, C#

Date of defence

27.08.2020

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaBznamka

Grading

B

Process of defence

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.

Otázky u obhajoby:

  1. Narazil jste během implementace na problémy s přesností desetinných čísel, například u srovnávání směrových vektorů pohybu postavy?
  2. Z jakého důvodu používáte dva druhy checkpointů (místnost a plocha)?
  3. V sekci 9.2.2 se hovoří o nutnosti generovat trojúhelníky dvakrát s opačnou orientací aby bylo možné vidět zeď "z vnějšku i zevnitř". Zdi tedy v mapě mají nulovou hloubku? Nedochází k tzv. depth-fight efektu?
  4. V kapitole 11 je zmínka o možné špatně vygenerované mapě. Existují postupy jak tento chybný výsledek detekovat?
  5. S jakou přesností počítáte?
  6. Proč jste si vybral toto téma?

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Study programme

Information Technology (IT-BC-3)

Field of study

Information Technology (BIT)

Composition of Committee

doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (předseda)
doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (místopředseda)
doc. Ing. Petr Matoušek, Ph.D., M.A. (člen)
Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen)
doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (člen)

Supervisor’s report
Ing. Tomáš Milet, Ph.D.

Grade proposed by supervisor: A

File inserted by supervisor Size
Hodnocení vedoucího [.pdf] 85,20 kB

Reviewer’s report
Ing. Tomáš Chlubna, Ph.D.

Grade proposed by reviewer: C

File inserted by the reviewer Size
Posudek oponenta [.pdf] 88,48 kB