Bachelor's Thesis

Information System for e-Learing Courses Testing

Final Thesis 2.1 MB

Author of thesis: Bc. Vítězslav Kříž

Acad. year: 2022/2023

Supervisor: Ing. Jiří Hynek, Ph.D.

Reviewer: Ing. Vladimír Bartík, Ph.D.

Abstract:

A long-term trend in modern digital education is the shift from static content to interactive e-learning courses. The focus is often on the form of information delivery rather than the content. The testing part of development tends to be ineffective, as there is no easy way to obtain information about student behaviour. This paper addresses this problem by creating a testable web application, xTester, that allows tracking key metrics of developed e-learning courses communicating through xAPI. The solution includes an enhanced course template in Articulate Storyline and a browser add-on to facilitate linking of created courses to the xTester application. General issues and specific stages of development are described, from specification of user requirements, interface design and implementation, to testing. The frontend of the web application is based on the Vue framework, the backend consists of a simple stateless Rest API in Node.js with a SQLite database.

Keywords:

e-learning, xAPI, testing, web application, Articulate Storyline, Vue, Node.js

Date of defence

21.08.2023

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaAznamka

Grading

A

Process of defence

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.

Topics for thesis defence

  1. Plánujete vaši aplikaci v budoucnu rozšiřovat? Který z nedostatků zmíněných v kapitole 7 bude nejsložitější odstranit a proč?
  2. Byl by váš systém využitelný u e-learningu v prostředí VUT v Brně? Co by k tomu bylo potřeba udělat?
  3. Podporujete pouze "tmavý" skin?
  4. Je aplikace určená pro desktopy? Je nějak přizpůsobená i pro mobilní zařízení?

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Study programme

Information Technology (BIT)

Composition of Committee

doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (předseda)
doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (člen)
Ing. Jiří Matoušek, Ph.D. (člen)
Ing. Tomáš Milet, Ph.D. (člen)
Ing. Jiří Hynek, Ph.D. (člen)

Supervisor’s report
Ing. Jiří Hynek, Ph.D.

Přístup studenta hodnotím kladně. Výstupy jsou prakticky využitelné. Navrhuji hodnocení stupněm A.

Evaluation criteria Verbal classification
Informace k zadání

Práce vznikla jako nápad studenta, který se již delší dobu pohybuje v oblasti problematiky vzdělávání s využitím informačních a komunikačních technologií (tzv. e-learning). Cílem práce bylo vytvořit informační systém pro testování účelnosti a smysluplnosti kurzů vytvořených v autorském nástroji Articulate Storyline. Pro tyto účely student využil specifikaci xAPI. Dále implementoval rozšíření prohlížeče pro snadnější propojení kurzů s testovacím informačním systémem. Zadání hodnotím jako obtížnější a považuji ho za splněné.

Práce s literaturou

Práci s literaturou hodnotím kladně. Student si samostatně dohledával potřebné zdroje v dané oblasti.

Aktivita během řešení, konzultace, komunikace

První semestr práce postupovala dobrým tempem. Ve druhém semestru musela být práce ze zdravotních důvodů studenta na nějaký čas pozastavena a její odevzdání odloženo. Celkovou komunikaci studenta hodnotím kladně.

Aktivita při dokončování

Práce byla dokončena v předstihu. Výstupy byly konzultovány.

Publikační činnost, ocenění
Points proposed by supervisor: 90
Display more

Grade proposed by supervisor: A

Reviewer’s report
Ing. Vladimír Bartík, Ph.D.

Jde o velmi kvalitní bakalářskou práci, zmíněné nedostatky nejsou nijak závažné, proto navrhuji nadprůměrné hodnoceni stupněm A (výborně). 

Evaluation criteria Verbal classification Points
Náročnost zadání

Evaluation level: průměrně obtížné zadání

Zadání hodnotím jako průměrně obtížné, odpovídající bakalářské práci. Náročná byla práce zejména díky nutnosti navrhnout a vytvořit systém pro testování účelnosti e-learningového kurzu, kde podobná řešení nejsou dostupná. K tomu bylo také potřeba implementovat rozšíření webového prohlížeče Google Chrome. 

Rozsah splnění požadavků zadání

Evaluation level: zadání splněno

Všechny body zadání byly splněny. 

Rozsah technické zprávy

Evaluation level: je v obvyklém rozmezí

Technická zpráva splňuje stanovený požadavek na její minimální rozsah. 

Prezentační úroveň technické zprávy

Technická zpráva je psána srozumitelně, teoretická část i návrh vytvářeného informačního systému jsou popsány pečlivě a nemám k nim prakticky žádné výhrady. Struktura je navžena velmi dobře a odráží postup vývoje tvorby tohoto informačního systému. Jedinou větší výhradou je, že v technické zprávě není nijak popsán e-learningový kurz, který byl testován - 6. bod zadání. Tento bod byl splněn, výsledky testování jsou uvedeny, ale popsáním tohoto kurzu by čtenář měl lepší představu o tom, jak a na čem testování konkrétně probíhalo. 

84
Formální úprava technické zprávy

Formální úprava technické zprávy je prakticky bez nedostatků, typografická úroveň je zcela bezchybná a v textu se nachází pouze zanedbatelné množství překlepů a velmi ojediněle lehce hovorový jazyk. To však nesnižuje jinak výbornou formální úpravu. 

90
Práce s literaturou

Z hlediska práce s literaturou neshledávám v práci žádné pochybení. Seznam literatury je velmi rozsáhlý a zcela jistě pokrývá řešenou problematiku. Literatura je v textu často odkazována, k porušení citační etiky tak určitě nedošlo, vlastní výsledky studenta jsou v technické zprávě odlišitelné od převzatých. 

95
Realizační výstup

Vytvořené řešení je funkční, zahrnuje webovou aplikaci xTester, která umožňuje testovat e-learningové kurzy a získávat tak zpětnou vazbu od uživatelů těchto kurzů, což umožňuje snadnější vývoj kvalitních kurzů. Řešení je funkční a po odstranění některých nedostatků zmíněných v práci může být prakticky využíván.  

88
Využitelnost výsledků

Vytvořené řešení je určitě přínosem, podobné řešení doposud neexistuje. Ze zpětné vazby uživatelů vyplývají některé nedostatky, po jejichž odstranění má toto řešení potenciál být využíváno tvůrci e-learningových kurzů. 

Topics for thesis defence:
  1. Byl by váš systém využitelný u e-learningu v prostředí VUT v Brně? Co by k tomu bylo potřeba udělat?
  2. Plánujete vaši aplikaci v budoucnu rozšiřovat? Který z nedostatků zmíněných v kapitole 7 bude nejsložitější odstranit a proč?
Points proposed by reviewer: 90
Display more

Grade proposed by reviewer: A