Detail předmětu

Ateliér - seminář k diplomové práci II

FSI-YSLAk. rok: 2010/2011

Studenti zpracují rozbory na dané téma diplomového projektu, utřídí a zhodnotí podkladový materiál, určí stávající trend výrobku a jeho vývoj s výhledem 5 až 10 let, vypracují vývojovou, technickou a designérskou analýzu tématu, pracují s odbornou literaturou.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Analýza designérského zadání, vědecké třídění a zpracování doprovodné dokumentace designérského projektu, rozbor a hodnocení designu, včetně grafického zpracování a typografické úpravy.

Prerekvizity

Předmět navazuje na "Ateliér - diplomový seminář I" (viz. YSZ).

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.ě.

Učební cíle

Úkolem předmětu je při diplomové práci věnovat pozornost analýze zadání, teoretickým východiskům, a naučit se zpracovávat dokumentaci, rozbor a hodnocení designu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast v ateliérové výuce je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v ateliéru, pracovat na úkolech a vyčkat konzultace, pokud vyučující nezvolí individuálně jiný postup. Student musí pedagogovi předem sdělit, kde bude v době výuky pracovat (ateliér, dílny, modelárna, event. koleje, domov, výrobce ap.) - pokud tomu tak není, jde o absenci. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou nepřijetí projektu.

Základní literatura

Johnson M.: Problem solved. - London : Phaidon, 2002.
Laurel B.: Design Research, Methods and Perspectives. - Cambridge : MIT, 2003.

Doporučená literatura

Black R.: Desktop Design power. - New York : Bantam Books, 1991.
Ecco, U.: Jak napsat diplomovou práci.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2A-P magisterský navazující

    obor M-PDS , 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Seznámení s pokyny diplomantům a termíny letního semestru a DP;
Příprava prezentace;
Příprava prezentace;
Příprava prezentace;
Veřejná prezentace řešení tématu diplomové práce;
Veřejná prezentace řešení tématu diplomové práce;
Veřejná prezentace řešení tématu diplomové práce;
Veřejná prezentace řešení tématu diplomové práce;
Veřejná prezentace řešení tématu diplomové práce;
Veřejná prezentace řešení tématu diplomové práce;
Veřejná prezentace řešení tématu diplomové práce;
Veřejná prezentace řešení tématu diplomové práce;
Závěrečné pokyny pro odevzdání diplomové práce.