Detail předmětu
Ateliér - seminář k bakalářské práci
FSI-6ASAk. rok: 2010/2011
Studenti zpracují rozbory na dané téma bakalářského projektu, utřídí a zhodnotí podkladový materiál, určí stávající trend výrobku a jeho vývoj s výhledem 5 až 10 let, vypracují vývojovou, technickou a designérskou analýzu tématu, pracují s odbornou literaturou.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Analýza designérského zadání, vědecké třídění a zpracování doprovodné dokumentace designérského projektu, rozbor a hodnocení designu, včetně grafického zpracování a typografické úpravy.
Prerekvizity
Základy teorie designu, ergonomie, grafické úpravy tiskovin apod.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.
Učební cíle
Úkolem předmětu je při bakalářské práci věnovat pozornost analýze zadání, teoretickým východiskům, a naučit se zpracovávat dokumentaci, rozbor a hodnocení designu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast v ateliérové výuce je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v ateliéru, pracovat na úkolech a vyčkat konzultace, pokud vyučující nezvolí individuálně jiný postup. Student musí pedagogovi předem sdělit, kde bude v době výuky pracovat (ateliér, dílny, modelárna, event. koleje, domov, výrobce ap.) - pokud tomu tak není, jde o absenci. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou nepřijetí práce.
Základní literatura
BRAMSTON, David. Design výrobků: Hledání inspirace, Computer Press,a.s., Brno 2010. ISBN 978-80-251-2914-2.
JOHNSON, Michael. Problem solved. Phaidon, London, 2012. ISBN 0714864730. (CS)
LAUREL, Brenda. Design Research, Methods and Perspectives. MIT, Cambridge, 2004. ISBN 9780262122634.
JOHNSON, Michael. Problem solved. Phaidon, London, 2012. ISBN 0714864730. (CS)
LAUREL, Brenda. Design Research, Methods and Perspectives. MIT, Cambridge, 2004. ISBN 9780262122634.
Doporučená literatura
AMBROSE, Gavin a Paul, HARRIS. Tisk a dokončovací práce: Grafický design. Computer Press, 2011. ISBN 3721201450. ISBN 978-80-251-2968-5.
ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
KATUŠČÁK, Dušan. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Enigma. ISBN 978-80-89132-70-6.
ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
KATUŠČÁK, Dušan. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Enigma. ISBN 978-80-89132-70-6.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Seznámení s pokyny studentům a termíny letního semestru a BP;
Seminární práce (analýza) - oprava chyb a doplnění;
Seminární práce (analýza) - oprava chyb a doplnění, skici grafického řešení BP - výběr písma;
Osnova průvodní zprávy;
3 návrhy graf. řešení BP (výkres, titul. str. a bežná str. ve 3 alternativách) - výběr řešení;
Práce na textech a graf. řešení, úvaha o 3 D prezentaci DP;
Koncept průvodní zprávy;
Závěrečná textová korekce seminární práce;
Odsouhlasení konečné grafické úpravy DP - výkres, titul. str. a bežná str., skici všech zadaných výkresů BP;
Práce na textové a grafické podobě BP;
Práce na textové a grafické podobě BP;
Dokončení textové podoby DP (seminární práce + průvodní zpráva);
Odevzdání - konečná vytištěná verze Seminární práce (vývojová, designérská a technická analýza úkolu), kompletní text průvodní zprávy včetně ergonomické části, konečná verze portfolia obsahujícího odborný životopis a jednotlivé úkoly na listech A4 zpracované studentem během studia.
Seminární práce (analýza) - oprava chyb a doplnění;
Seminární práce (analýza) - oprava chyb a doplnění, skici grafického řešení BP - výběr písma;
Osnova průvodní zprávy;
3 návrhy graf. řešení BP (výkres, titul. str. a bežná str. ve 3 alternativách) - výběr řešení;
Práce na textech a graf. řešení, úvaha o 3 D prezentaci DP;
Koncept průvodní zprávy;
Závěrečná textová korekce seminární práce;
Odsouhlasení konečné grafické úpravy DP - výkres, titul. str. a bežná str., skici všech zadaných výkresů BP;
Práce na textové a grafické podobě BP;
Práce na textové a grafické podobě BP;
Dokončení textové podoby DP (seminární práce + průvodní zpráva);
Odevzdání - konečná vytištěná verze Seminární práce (vývojová, designérská a technická analýza úkolu), kompletní text průvodní zprávy včetně ergonomické části, konečná verze portfolia obsahujícího odborný životopis a jednotlivé úkoly na listech A4 zpracované studentem během studia.