Detail předmětu
Hodnotový management
FP-RhmPAk. rok: 2010/2011
Hodnotový management je nástrojem řízení přípravy a provádění inovací. Je tvořen aplikačními disciplínami hodnotového inženýrství (hodnotová analýza, inverzní hodnotová analýza, hodnotové projektování a výrobková strategie), manažerskými činnostmi a manažerským chováním.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Pro udělení zápočtu je požadováno splnění následujících podmínek:
1. Aktivní účast na cvičeních bude kontrolována a hodnocena učitelem – max. 100 bodů.
2. Úspěšné absolvování zápočtového testu – max. hodnocení 100 bodů v řádném termínu, 80 bodů v prvním opravném a 60 bodů ve druhém opravném termínu.
3. Úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu. Maximálně 100 bodů při předání v určeném termínu, při pozdním odevzdání pouze max. 80 bodů.
4. Celkový počet bodů pro zápočet musí být vyšší než 150 bodů.
1. Aktivní účast na cvičeních bude kontrolována a hodnocena učitelem – max. 100 bodů.
2. Úspěšné absolvování zápočtového testu – max. hodnocení 100 bodů v řádném termínu, 80 bodů v prvním opravném a 60 bodů ve druhém opravném termínu.
3. Úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu. Maximálně 100 bodů při předání v určeném termínu, při pozdním odevzdání pouze max. 80 bodů.
4. Celkový počet bodů pro zápočet musí být vyšší než 150 bodů.
Prerekvizity
Základy organizace a manažerských funkcí podniku, pochopení důležitosti zákazníka v tržním hospodářství,
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Způsob a kritéria hodnocení
Pro udělení zápočtu je požadováno splnění následujících podmínek:
1. Aktivní účast na cvičeních bude kontrolována a hodnocena učitelem – max. 100 bodů.
2. Úspěšné absolvování zápočtového testu – max. hodnocení 100 bodů v řádném termínu, 80 bodů v prvním opravném a 60 bodů ve druhém opravném termínu.
3. Úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu. Maximálně 100 bodů při předání v určeném termínu, při pozdním odevzdání pouze max. 80 bodů.
4. Celkový počet bodů pro zápočet musí být vyšší než 150 bodů.
1. Aktivní účast na cvičeních bude kontrolována a hodnocena učitelem – max. 100 bodů.
2. Úspěšné absolvování zápočtového testu – max. hodnocení 100 bodů v řádném termínu, 80 bodů v prvním opravném a 60 bodů ve druhém opravném termínu.
3. Úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu. Maximálně 100 bodů při předání v určeném termínu, při pozdním odevzdání pouze max. 80 bodů.
4. Celkový počet bodů pro zápočet musí být vyšší než 150 bodů.
Osnovy výuky
Osnovy typu výuky (česky):
Základní tématická náplň přednášek je následující:
- Podstata hodnotového přístupu.
- Hodnota pro zákazníka.
- Funkce a jejich hodnocení.
- Hodnotová analýza.
- Inverzní hodnotová analýza.
- Hodnotové projektování.
- Výrobková strategie.
- Hodnotový management jako nástroj rozhodování manažerů.
- Hodnotový management v Evropě a ve světě.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).
Základní tématická náplň přednášek je následující:
- Podstata hodnotového přístupu.
- Hodnota pro zákazníka.
- Funkce a jejich hodnocení.
- Hodnotová analýza.
- Inverzní hodnotová analýza.
- Hodnotové projektování.
- Výrobková strategie.
- Hodnotový management jako nástroj rozhodování manažerů.
- Hodnotový management v Evropě a ve světě.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).
Učební cíle
Prezentovat teoretické základy hodnotového přístupu a metody jeho praktického uplatňování při zvyšování prosperity firmy prostřednictvím maximalizace hodnoty pro zákazníka.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech. V případě omluvené neúčasti na cvičení může učitel v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku, zpravidla vypracování dílčího písemného úkolu.
Základní literatura
1.VLČEK, R. Hodnotový management. Praha: Management Press, 1992. (CS)
Doporučená literatura
2.VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80 – 7261 – 068 – 6. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Základní tématická náplň přednášek je následující:
- Podstata hodnotového přístupu.
- Hodnota pro zákazníka.
- Funkce a jejich hodnocení.
- Hodnotová analýza.
- Inverzní hodnotová analýza.
- Hodnotové projektování.
- Výrobková strategie.
- Hodnotový management jako nástroj rozhodování manažerů.
- Hodnotový management v Evropě a ve světě.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).
- Podstata hodnotového přístupu.
- Hodnota pro zákazníka.
- Funkce a jejich hodnocení.
- Hodnotová analýza.
- Inverzní hodnotová analýza.
- Hodnotové projektování.
- Výrobková strategie.
- Hodnotový management jako nástroj rozhodování manažerů.
- Hodnotový management v Evropě a ve světě.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).