Detail předmětu
Společenský styk, rétorika a etika podnikání
FP-ssepPAk. rok: 2010/2011
Společenský styk, rétorika a etika podnikání nabízí základní informace a dovednosti z oblasti etikety, kultury projevu v osobní či písemné formě. Etika podnikání přináší sociální a etický pohled na sféru podnikání. Studenti se naučí používat nástroje kultivace podnikatelé etiky. Předmět rozvíjí komunikační dovednosti studentů a formuje jejich chování v obchodním styku. Přináší poznatky, které zvyšují konkurenceschopnost studentů na trhu práce.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Budou moci se zúčastnit tvorby a aplikace současných nástrojů pro zlepšení podnikatelské etiky ve firmě či instituci.
Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a znali pravidla etikety.
Prerekvizity
Znalost obchodních typů společností, nástroje managementu, teorie chování firmy, teorie chování spotřebitelů, mezinárodní obchodní zvyklosti.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
1. Účast na cvičeních
2. Splnění úkolu a odevzdání písemné zprávy v požadovaném rozsahu a formě.
Student musí prokázat, že je schopen použít teoretické vědomosti v praxi.
Osnovy výuky
Společenská odpovědnost podnikání
Nástroje kultivace podnikatelské etiky
Rétorika pro manažery
Technika řeči
Etiketa
Image manažera a manažerky
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií individuálně i skupinově.
Učební cíle
Znalost rétoriky a společenského styku je konkurenční výhodou pro naše absolventy na trhu práce.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
PUTNOVÁ,A.: Sociální odpovědnost a etika podnikání. Skriptum pro KS FP VUT v Brně, str.57. 2004, ISBN 8021417841 (CS)
Doporučená literatura
ROLNÝ,I.: Etika a podniková strategie. Nakladatelství Albert Boskovice, 1998, 128 str. ISBN.:80-85834-53-7 (CS)
SAMPSNOVÁ,E.: Jak si vytvořit působivý image. Praha 1996, 135str., ISBN 80-85943-08-5 (CS)
SEN,A.: Etika a ekonomie. Nakladatelství Vyšehrad 1999,120st. ISBN 98070215496 (CS)
STEINMANN,H.:,LOHR,A.,Základy podnikové etiky, Praha:Victoria Publishig, 133str., ISBN 80-85865-56-4, 1995 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Společenská odpovědnost podnikání
Nástroje kultivace podnikatelské etiky
Rétorika pro manažery
Technika řeči
Etiketa
Image manažera a manažerky
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií individuálně i skupinově.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Společenská odpovědnost podnikání
Nástroje kultivace podnikatelské etiky
Rétorika pro manažery
Technika řeči
Etiketa
Image manažera a manažerky
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií individuálně i skupinově.