Detail předmětu

Oborový ateliér II - Performance - zimní

FaVU-B2PE-ZAk. rok: 2011/2012

Pohyb obrazu - "kompozice v prostoru"

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

VNĚJŠÍ PROSTOR

Prerekvizity

Doplňková výuka technologie:
Práce s prostorem :
pozice a stavba tvaru, prostoru, scény, instalace, architektury
Práce se světlem :
fyzikální vlastnosti světla, barevná škála, filtry, optika, reflektory, lasery, projektory, obrazovky, displeje

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..

Způsob a kritéria hodnocení

Klauzurní zkouška.

Osnovy výuky

morfogeneze tvaru a prostoru - naplňování a plnost - aura věcí a energie místa
vnější prostorová zkušenost ve smyslech, rozumu, citu, intuici
vztahy v prostoru: objekt a věc, osoba a předmět, figura a prostor, postava a místo, role a scéna - "duch tvaru" a "duch místa" (Marina ABRAMOVIČ / Richard LONG)
pravěká a starověká místa: jeskyně (Kostelík - zasvěcovací praxe), menhiry, oppida, hradiště, středověká a novověká architektura: kostel, klášter, město, muzeum, galerie (Nikolaus LANG)
nová média a virtuální prostor (Dennis OPPENHEIM / Dan GRAHAM )
akce - "postoj/pozice/umísťování" - šamanské praktiky

Učební cíle

SVĚTLO, TVAR A PROSTOR (scéna-instalace-architektura)

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Základní literatura

Abramović, Marina, Artist Body, Charta – Milano (CS)
Graham, Dan, Two-Way Mirror Power, MIT Press – Cambridge (CS)
Long, Richard, Walking in Circles, Anne Seymour, George Braziller – NY (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor APE , 2 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

81 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

324 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.