Detail předmětu

Vybrané statě z kovových a dřevěných konstrukcí

FAST-BO56Ak. rok: 2010/2011

Spřažené ocelobetonové konstrukční prvky a dílce - zásady konstrukčního uspořádání, základní principy navrhování.
Kompozitní dřevobetonové konstrukční prvky a dílce - zásady konstrukčního uspořádání, základní principy navrhování.
Dřevobetonové konstrukce a konstrukce z lepeného lamelového dřeva. Zásady navrhování, zásady výpočtu, použití.
Montážní spoje dřevěných konstrukcí s kovovými prvky. Zásady navrhování, zásady výpočtu.
Zesilování prvků a spojů dřevěných konstrukcí.
Navrhování dřevěných konstrukcí na účinky požáru. Chování dřevěných prvků a spojů při požáru, pravidla pro analýzu prvků, zásady výpočtu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Ústav kovových a dřevěných konstrukcí (KDK)

Výsledky učení předmětu

Student zvládne cíl předmětu, seznámí se s problematikou tohoto kurzu a procvičí si získané znalosti a dovednosti.

Prerekvizity

Kovové konstrukce - navrhování prvků a spojů ocelových konstrukcí. Dřevěné konstrukce - navrhování prvků a spojů dřevěných konstrukcí. Betonové konstrukce - základy navrhování prvků betonových konstrukcí.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky pro úspěšné ukončení předmětu stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Osnovy výuky

1. Kompozitní ocelobetonové konstrukční systémy - základní principy působení, zatížení, materiál, normativní podklady pro navrhování.
2. Ocelobetonové nosníky - mezní stav únosnosti (základní zásady pro navrhování).
3. Ocelobetonové nosníky - mezní stav použitelnosti (základní zásady pro navrhování).
4. Ocelobetonové nosníky - prostředky spřažení (typy, základní zásady pro navrhování).
5. Ocelobetonové sloupy - základní zásady konstrukčního řešení a navrhování.
6. Aplikace ocelobetonových konstrukčních prvků a dílců ve stavebních konstrukcích, příklady realizovaných konstrukcí.
7. Kompozitní konstrukční systémy z kombinace oceli a dřeva s jinými stavebními materiály, jejich působení a možnosti použití ve stavebních konstrukcích.
8. Dřevobetonové konstrukce – zásady navrhování, zásady výpočtu, použití.
9. Konstrukce z lepeného lamelového dřeva – zásady navrhování, základní konstrukční detaily.
10. Montážní spoje dřevěných konstrukcí s kovovými prvky – zásady navrhování, zásady výpočtu.
11. Zesilování prvků a spojů dřevěných konstrukcí.
12. Navrhování dřevěných konstrukcí na účinky požáru. Chování dřevěných prvků při požáru, pravidla pro analýzu prvků, zásady výpočtu.
13. Navrhování dřevěných konstrukcí na účinky požáru. Chování spojů dřevěných prvků při požáru, zásady výpočtu.

Učební cíle

Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou tohoto kurzu a procvičit získané znalosti a dovednosti.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

Ferjenčík, P. - Melcher, J. a kol.: Navrhovanie ocelových konštrukcií. Alfa Bratislava, 1986. (CS)
Timber Engineering – STEP 1. Centrm Hout, 1995. (EN)
Timber Engineering – STEP 2. Centrm Hout, 1995. (EN)
Koželouh, B. (autorizovaný překlad): Dřevěné konstrukce podle Eurokódu 5, STEP 1 - Program výuky pro konstrukční dřevo. KODR Louky-Zlín, 1998. (CS)
Brown, C.J., Nielsen, J.: Silos – fundamentals of theory, behaviour and design. E&FN Spon, 1998. (EN)
Balio, G., Mazzolani, F.M.: Design of Steel Structures. E&FN Spon, 1999. (EN)

Doporučená literatura

Spal, L.: Rekonstrukce ocelových konstrukcí. SNTL Praha, 1986. (CS)
Mrázik, A., Škaloud, M., Ticháček, M.: Plastic design of steel structures. 1987. (EN)
Kozák, J.: Steel-Concrete Structures for Multistorey Buildings. Bratislava, 1991. (EN)
SCI-The Steel Construction Institute: ESDEP-European Steel Design Education Programme. U.K., 2000. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-P-C-SI bakalářský

    obor S , 4. ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., povinnost neuvedena

Vyučující / Lektor

Cvičení

26 hod., povinnost neuvedena

Vyučující / Lektor