Detail předmětu

Marketingové aplikace

FP-maKAk. rok: 2011/2012

Předmět je zaměřený na prohloubení znalostí z oblasti marketingu a jejich aplikaci v podnikové praxi v podmínkách rostoucí internacionalizace ekonomik. Pozornost bude věnována vybraným problémovým okruhům s mimořádnou důležitostí pro úspěšnou realizaci marketingové filosofie v řízení firem, např. problematice uplatnění marketingu v oblasti služeb, mezinárodnímu marketingu, marketingovému výzkumu a dalším oblastem praktické aplikace marketingových přístupů v různých sférách průmyslu a služeb.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti získají znalosti specifických marketingových přístupů při zdůrazňování služeb v rámci výrobkového portfolia firem s metodami použitelnými v oblasti mezinárodního marketingu a v marketingovém výzkumu a při cílevědomém uplatnění marketingového auditu.

Prerekvizity

Hluboké znalosti marketingových termínů a postupů.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.


Způsob a kritéria hodnocení

Kurs bude hodnocený na samotný závěr - písemnou zkouškou.

Osnovy výuky

Osnova
1. Postup tvorby marketingové strategie
2. Specifika služeb a jejich odraz v možnostech uplatnění marketingových postupů
3. Vliv mezinárodního prostředí na marketingové aktivity firem, specifika mezinárodního
marketingu
4. Metody marketingového výzkumu
5. CRM


Učební cíle

Cílem předmětu je, aby si studenti osvojili teoretické poznatky a znalosti metodických postupů potřebných pro uplatnění marketingových přístupů při řízení firem. Cílem bude seznámit studenty se specifickými metodami a nástroji marketingu, které lze uplatnit ve firmách zejména v souvislosti s rostoucím významem služeb pro vytváření dlouhodobě udržitelné konkurenční výhody, rostoucím významem zapojení firem do mezinárodní obchodní výměny, s uplatňováním metod marketingového výzkumu a s možnostmi marketingového auditu při řízení firem.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Bude probíhat formou aktivizujících prvků při výuce.

Základní literatura

KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. (CS)

Doporučená literatura

CLEVELING, C. M., L. HAMLETON a B. MCCARTHY. Six Sigma for Marketing Processes. Boston: Pearson Education, 2007. ISBN ISBN-10: 013199008X. (EN)
KOTLER, P.; WONG, V.; SAUNDERS, J.; ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007.1048s. ISBN 978-80-247-1545-2. (CS)
PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1.vyd. Praha, Grada 1996. 238s. ISBN 80-7169-2999-0. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-KS magisterský navazující

    obor MGR-ŘEP-KS , 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor