Detail předmětu
Předmět v anglickém jazyce 2
FP-Rpaj2PAk. rok: 2011/2012
Pojetí konkurence v současném prostředí. Koncepce konkurenceschopnosti vycházející ze strategického řízení. Strukturální a funkční konkurenční výhody. Úspěchuschopnost, manažerský model konkurenceschopnosti a hodnocení konkurenčních strategií alternativními způsoby. Hodnocení současného podnikatelského prostředí. Vybrané aspekty globalizace. Mezinárodní management a strategie. Internacionalizace firmy a strategie internacionalizace. Mezinárodní Joint Venture a aliance.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Konkurenceschopnost firmy v pojetí I/O modelu strategického managementu
3. Konkurenceschopnost firmy v pojetí RBV modelu strategického managementu
4. Funkční a strukturální konkurenční výhody
5. Manažerský model konkurenceschopnosti a koncepce úspěchuschopnosti
6. Hodnocení konkureční strategií s využitím koncepce úspěchuschopnosti
7. Manažerské aspekty rozvoje konkurenceschopnosti
8. Hodnocení konkurenčního prostředí
9. Problémy globalizace
10. Mezinárodní management
11. Internacionální strategie
12. Internacionalizace firmy a strategie zapojení do internacionalizačních procesů
13. Mezinárodní Joint Venture a aliance
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
GRIFFIN, R.W. - PUSTAY, M.W. International Business - A Managerial Perspective. 3rd ed. Prentice Hall, 2002. 652 p. ISBN 0-13-042576-1 (EN)
HITT, M.A. - IRELAND, R.D. - HOSKISSON, R.E. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307 (EN)
RUGMAN, A.M. - HODGETS, R.M. International Business. 3rd ed. Prentice Hall, 2003. 628 p. ISBN 0-273-67374-2 (EN)
Doporučená literatura
VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O. Malé a střední podniky: konkurence a strategické aliance v Evropské unii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2004.192 s. ISBN 80-7261-099-6 (CS)
VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O. Strategické aliance se zahraničními partnery. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002.137 s. ISBN 80-7261-058-9 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech