Detail předmětu

Strategie konkurenčních střetů

FP-RsksKAk. rok: 2011/2012

Získání znalostí v oblasti přípravy a řízení konkurenčního boje firmy. také budou diskutovány některé praktiky užívané v České republice. Studenti se také seznámí se specifickým informačním systémem obchodní společnosti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou znát moderní přístupy k přípravě a řízení vlastního střetu s konkurenční firmou.

Prerekvizity

Proces strategického řízení firmy, analýza oborového okolí firmy, analýza interních faktorů firmy.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro udělení klasifikovaného zápočtu je požadováno splnění následujících podmínek:
1.Úspěšné absolvování zápočtového testu – max. hodnocení 100 bodů v řádném termínu, 80 bodů v prvním opravném a 60 bodů ve druhém opravném termínu.
2.Úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu. Maximálně 100 bodů při předání v určeném termínu, při pozdním odevzdání pouze max. 80 bodů.
3.Celkový počet bodů pro zápočet musí být vyšší než 150 bodů.

Osnovy výuky

Základní tématická náplň přednášek je následující:
- základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
- optimální soustředění sil,
- moment překvapení,
- volba místa střetu,
- sladění požadavků a cílů strategie
- změny způsobu vedení střetu,
- samurajské principy vedení střetu,
- připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
- specifický informační systém firmy.

Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).

Učební cíle

Získání znalostí v oblasti přípravy a řízení konkurenčního střetu s jinou firmou.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech. V případě omluvené neúčasti na cvičení může učitel v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku, zpravidla vypracování dílčího písemného úkolu.

Základní literatura

BARTES,F., DOSTÁL,V. Strategie konkurenčních střetů. Studijní texty. Fakulta podnikatelská . VUT v Brně. Brno: PC DIR, 1999. ISBN 80 – 214 – 1496 -0. (CS)
PORTER,M. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 12 – 0. (CS)

Doporučená literatura

BARTES,F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 128 s. ISBN 80 – 85943 – 41 - 7. (CS)
KOTLER,P. Marketing management. 2.upravené vydání. Praha: Victoria Pubblishing, 1995. ISBN 80 – 85605 – 08 – 2. (CS)
PORTER,M. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 11 – 2. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-KS magisterský navazující

    obor MGR-ŘEP-KS , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

20 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Základní tématická náplň přednášek je následující:
- základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
- optimální soustředění sil,
- moment překvapení,
- volba místa střetu,
- sladění požadavků a cílů strategie
- změny způsobu vedení střetu,
- samurajské principy vedení střetu,
- připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
- specifický informační systém firmy.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).

Cvičení

20 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).