Detail předmětu

Strategický marketing

FP-RsmKAk. rok: 2011/2012

Program kursu Strategický marketing bude rozvíjet schopnosti strategického myšlení a jeho aplikace v podmínkách marketingově řízených firem. Obsahem bude diskuse podmínek pro uplatnění strategického marketingu v soudobé praxi našich podniků, postupu tvorby a realizace marketingové strategie.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Charakteristika získaných vědomostí a dovedností (česky):
Tento kurs má formu e-Learningu. Počínaje třetím týdnem semestru budou cvičení probíhat ve formě individuální práce jednotlivých týmů. Týmy se mohou scházet v PL fakulty, kde budou mít v době cvičení vyhrazeno místo, nebo mohou pracovat i kdekoli jinde. V době cvičení bude možno využít po domluvě individuálních konzultací virtuální i presenční formou u kvalifikovaného lektora.

Prerekvizity

Studenti by měli ovládat základní pojmy z oblasti strategického managementu a marketingu.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Předmět není zakončen zkouškou.

Osnovy výuky

1. Analýza tržních příležitostí
2. Formulace marketingové strategie
3. Tržní testování
4. Sestavení Business planu
5. Realizace marketingové strategie
6. Vliv rozhodnutí na ukazatele finanční výkonnosti firmy

Učební cíle

Cílem kursu je ověření praktických schopností řídit firmu, nalézt svoje silné stránky, případně slabiny a získat zkušenosti s praktickým využitím metod analýzy informací o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech, s vytvářením a realizací marketingové strategie v globálním měřítku, se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do finanční situace firmy. Cílem je rovněž ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky a efektivně zvládat nepříjemné finanční situace. Dílčím cílem je pak procvičení uživatelské návyky při práci s počítači a aplikačním softwarem.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

V průběhu výuky studenti získávají pravidelnou zpětnou vazbu formou dílčích zpráv o vývoji tržní situace a tržního podílu jejich virtuálních firem. Získávané informace mají povahu jednak volně dostupných informací, jednak "placených" informací. Studenti mají k dispozici širokou škálu informací o situaci vlastní firmy, jakož i o situaci na trhu. Tyto informace jim slouží pro určení jejich strategie a pro naplňování této strategie řadou praktických rozhodnutí v oblasti výroby, zásob, tvorby reklamního sdělení, médiaplánu, řízení prodejních sil, tvorby cen a dalších. Významnou formou kontroly v průběhu výuky je pak sestavení Business planu a jeho předložení řídícímu týmu a zejména závěrečný workshop v němž jsou široce diskutovány klíčové kroky a rozhodnutí každého týmu.

Základní literatura

KOTLER, P.: Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3 (CS)
ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-KS magisterský navazující

    obor MGR-ŘEP-KS , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Východiska tvorby marketingové strategie
2. Postup tvorby marketingové strategie - úvod
3. Postup tvorby marketingové strategie - analytická fáze
4. Postup tvorby marketingové strategie - formulace a výběr námětů
5. Realizační fáze marketingové strategie