Detail předmětu

Praxe: Provoz a údržba sportovních a tělovýchovných zařízení

FP-TpusPAk. rok: 2011/2012

Praktická část výuky je zaměřena na seznámení se s konkrétní činností potřebnou k údržbě a provozu sportovišť. Předmět je postaven na základních znalostech plánování pracovních činností na vybraném sportovišti nebo tělovýchvném zařízení: údržba travnatých ploch, údržba umělých povrchů - tenisové dvorce, fotbalová hřiště, údržba sportovních a obslužných povrchů - PVC, palubovka, aj.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět je zaměřen na seznámení se s konkrétní činnosti potřebnou k sezónní údržbě venkovních sportoviť.

Prerekvizity

Technické vědomosti a praktické dovednosti získané z předcházejícího studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Klasifikovaný zápočet : Absolvování úvodního semináře
Absolvování exkurze
Absolvování školení rozhodčích v atletice
Potvrzená praxe včetně ČAH v rozsahu 44,0 hodin
Seminární práce – zadané téma

Rozsah práce : 10 – 15 stran textu dle osnovy + přílohy
použité zdroje informací

Osnovy výuky

- Přednášky nejsou obsahem předmětu.

- Úvodní seminář.
- Konzultace.
- Praktická realizace projektu.
- Zpracování seminární práce.

Učební cíle

Cílem předmětu je získat další teoretické vědomosti a dovednosti z oblasti provozu a údržby sportovišť a rozšířit všechny praktické činnosti potřebné k jejich pravidelné údržbě.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Aktivní účast na úvodním semináři, seminární práce, potvrzení o absolvování praxe.

Základní literatura

HERMOCHOVÁ,S. Teambuilding. Praha : Grada,2007. ISBN 80-247-1155-9 (CS)
HORNER,S., SWARBROOKE,J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-0202-9 (CS)
VYSEKALOVÁ,J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 200ý. ISBN 80-978-247-2196-5 (CS)

Doporučená literatura

BĚLOHLÁVEK,F. Desatero managera. Praha : Grada,2007. ISBN 80-7226-873-2 (CS)
KHELEROVÁ,V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha : Grada,2006. ISBN 80-247-1677-1 (CS)
NOVY,I., PETZOLD,J. (Ne)spokojený zákazník – náš cíl?!. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-1321-7 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK bakalářský

    obor BAK-MTK , 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný

Elektronické učební texty

Kalman, M., Hmařík, Z., Pavelka, J. (2009). Podpora pohybové aktivity pro veřejnost. Olomouc: ORE
Praxe pro manažery.pptx 0.31 MB
Dohnal, T., Hobza, V. et al. )2007). Vybrané kapitoly z komunální rekreace. Olomouc:UP
Praxe pro manažery.pptx 0.31 MB
Hodaň, B., Dohnal. T. (2005). Rekreologie. Olomouc: Hanex
Praxe - Sportovní den.pptx 0.06 MB
Praxe pro manažery.pptx 0.31 MB