Detail předmětu
Kultura projevu a tvorba textů
FEKT-LKPTAk. rok: 2011/2012
Kurz nabízí teoretické seznámení se zásadami efektivní společenské komunikace a prezentace, zájemcům z řad studentů poskytne i praktické informace z oblasti tvorby učebních textů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Předmět si nemohou zapsat posluchači, kteři absolvovali tento předmět již v bakalářském studiu pod zkratkou BKTP.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
II. Společenská etiketa
III. Rétorika
IV. Prezentace
V. Tvorba textů
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EEKR-ML magisterský navazující
obor ML-SVE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-SVE , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-KAM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-KAM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EEN , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EEN , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-TIT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-TIT , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EVM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EVM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EST , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-MEL , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-MEL , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-BEI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-BEI , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Komunikační modely
Složky komunikace
Řešení typových pedagogických situací
Model asertivních dovedností
Vyrovnání se s kritikou a asertivní výchovné působení
Základy verbálního projevu s psychologického hlediska
Význam hlasu a sluchu v rétorice
Osobnost řečníka
Příprava přednášky, diskusního příspěvku, referátu, koreferátu
Text jako složka pedagogické komunikace
Teoretické problémy srozumitelného textu
Strategie utváření srozumitelného textu
Cvičení odborného základu
Vyučující / Lektor
Osnova
2Trénink strategií směřujících ke zvýšení srozumitelnosti
Trénink v didaktické transformaci různých typů existujících textů
Trénink samostatné tvorby lehce srozumitelných textů a jejich posouzení
Natáčení projevů jednotlivých posluchačů na kameru a následný rozbor jejich pedagogického výstupu.