Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-XCA1Ak. rok: 2011/2012
CCNA 1 - Zařízení a služby, které se používají při síťové komunikaci. Modely síťových protokolů používané k popisu jednotlivých komunikačních vrstev. Úloha protokolů při komunikaci přes datovou síť. Význam adresování a zavedení jmen na různých vrstvách datových sítí. Protokoly a služby nabízené aplikační vrstvou OSI modelu, popis činnosti této vrstvy u jednoduchých sítí.Činnost a vlastnosti protokolů a služeb transportní vrstvy OSI modelu. Činnost a vlastnosti protokolů a služeb síťové vrstvy OSI modelu, podstata směrování. Návrh, výpočet a použití vhodného adresního plánu, splňujícího zadané požadavky. Činnost a vlastnosti protokolů linkové vrstvy OSI modelu, způsob udržování spojení. Úloha protokolů a služeb fyzické vrstvy při komunikaci přes datové sítě. Základy technologie Ethernet - přenosová média, služby, činnost.Kabeláž a návrh sítí propojujících zařízení dle zadaných požadavků. Vybudování jednoduché sítě Ethernet s použitím směrovačů a přepínačů. Použití příkazů Cisco CLI (příkazový řádek) k základní konfiguraci směrovače a přepínače (+ ověření správné činnosti).CCNA 2 - Účel, vlastnosti a činnosti směrovače. Účel a vlastnosti směrovacích tabulek. Jak směrovač určí cestu a přepíná pakety. Konfigurace a ověření činosti rozhraní směrovače. Účel a způsob konfigurace statických cest. Úloha dynamických směrovacích protokolů v souvislosti s moderním návrhem sítí. Jak směrovací protokoly používají metriky; typy metrik u dynamických směrovacích protokolů. Charakteristické znaky směrovacích protokolů pracujících s vektorem vzdálenosti. Proces objevování sítě u směrovacích protokolů s vektorem vzdálenosti, uvedený na příkladu RIP (Routing Information Protocol). Funkce, vlastnosti a činnost RIPv1. Porovnání a určení rozdílů mezi třídním a beztřídním adresováním v IP sítích. Směrování v třídních a beztřídních sítích. Návrh a realizace beztřídního adresního schématu pro zadanou síť. Prokázání zevrubných znalostí a dovedností při konfiguraci RIPv1. Použití základních konfiguračních příkazů RIPv2, vyhodnocení aktualizací směrovacích informací. Hlavní charakteristiky a činnosti EIGRP (Enhanced Interior Gateway Routing Protocol). Použití pokročilých konfiguračních příkazů na směrovačích s EIGRP. Základní vlastnosti a koncepce směrovacích protokolů stavu linky. Účel, vlastnosti a činnost protokolu OSPF (Open Shortest Path First).
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor F-BTB , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-TLI , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor B-EST , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor B-SEE , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor B-MET , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor B-AMT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor B-TLI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor B-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor B-SEE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor B-MET , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor B-AMT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-EST , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor BK-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor BK-MET , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor BK-MET , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor BK-TLI , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor BK-TLI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor BK-SEE , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor BK-SEE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor BK-AMT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor BK-AMT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-KAM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-EEN , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-TIT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-EVM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-MEL , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-BEI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-SVE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-KAM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-EEN , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-TIT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-EVM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-EST , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-MEL , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor M-BEI , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-SVE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-SVE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-KAM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-KAM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-EEN , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-EEN , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-TIT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-TIT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-EVM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-EVM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-EST , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-MEL , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-MEL , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-BEI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor ML-BEI , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor F-BTB , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor ET-CZV , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Laboratorní cvičení