Detail předmětu
CISCO akademie 2 - CCNA
FEKT-XCA2Ak. rok: 2011/2012
CCNA 3 - Určení a odstranění běžných síťových problémů na 1., 2., 3. a 7. vrstvě s použitím vrstvového modelu. Analýza síťových schémat/grafů. Výběr vhodného síťového média, kabelů, portů a konektorů při propojení přepínačů k dalším síťovým zařízením a stanicím. Sítě s technologií Ethernet a metoda řízení přístupu k médiu. Základní způsoby přepínání, činnost přepínačů Cisco. Počáteční konfigurace přepínače a její ověření. Včetně správy vzdáleného přístupu. Zdokonalené technologie přepínání, např. VLAN, VTP (VLAN Trunking Protocol), RSTP (Rapid Spanning Tree Protocol), PVSTP (Per VLAN Spanning Tree Protocol) a 802.1q. Jak vytvořit logicky oddělené sítě pomocí VLAN, jak mezi nimi probíhá směrování. Konfigurace, ověření a odstranění závad: VLAN, trunking u přepínačů Cisco, směrování mezi VLAN, VTP a RSTP. Analýza výstupu příkazů show a debug při ověření provozního stavu přepínané sítě Cisco. Ověření stavu sítě a činnosti přepínače s použitím základních nástrojů: ping, traceroute, telnet, SSH (Secure Shell), ARP (Address Resolution Protocol), ipconfig, spolu s příkazy show a debug. Určení a vyřešení běžných problémů s přenosovým médiem v přepínaných sítích, konfiguračními chybami, automatickým nastavením rychlosti a HW chybami přepínače. Správa operačního systému Cisco IOS. Správa konfiguračních souborů Cisco IOS (ukládání, editace, aktualizace a obnovení). Standardy spojené s bezdrátovým prostředím: IEEE, ITU/FCC. Určení a popis použití jednotlivých prvků malé bezdrátové sítě, např. SSID (Service Set Identification), BSS (Basic Service Set), ESS (Extended Service Set). Základní konfigurační parametry bezdrátové sítě zajišťující připojení zařízení ke správnému přístupovému bodu. Porovnání a určení rozdílů mezi bezpečnostními aspekty sítí s otevřeným přístupem, s WPA (Wi-Fi Protected Access), WEP (Wired Equivalent Privacy) a WPA-1/2. Běžné problémy bezdrátových sítí: interference a chybná konfigurace.
CCNA 4 - Síťové prvky potřebné pro komunikace v síti a přes Internet. Základní bezpečnostní opatření u přepínačů: port security, trunk access, management VLAN. Činnost a výhody DHCP a DNS. Konfigurace, ověření činnosti a odstranění závad DHCP a DNS služeb směrovače. Stávající způsoby ohrožení bezpečnosti a nasazení komplexní bezpečnostní politiky předcházení běžným bezpečnostním problémům síťových zařízení, stanic a aplikací. Doporučené postupy pro zabezpeční síťových zařízení. Účel a typy seznamů řízení přístupu ACL. Konfigurace a použití ACL k filtrování síťového provozu. Konfigurace a použití ACL pro omezení přístupu ke směrovači prostřednictvím protokolů telnet a SSH s použitím SDM/CLI (Security Device Manager command-line interface). Ověření, sledování a odstranění závad s ACL v síťovém prostředí. Základní činnost mechanismu překladu adres (NAT). Konfigurace NAT pro danou síť s použitím SDM/CLI.
Odstraňování problémů s NAT. Rozdílné metody připojení k WAN. Konfigurace a ověření činnosti základního sériového spoje WAN. Konfigurace a ověření činnosti PPP (Point-to-Point Protocol) spoje mezi směrovači Cisco. Konfigurace a ověření činnosti Frame Relay na směrovačích Cisco. Odstranění problémů spojených s realizací WAN. Výhody, úloha, vliv a součásti technologie virtuálních privátních sítí (VPN).
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
CCNA3: 2- Configuration of Switch
CCNA3: 3 – VLANs
CCNA3: 4 - VTP implementation
CCNA3: 5 – STP implementation
CCNA3: 6 – Implementation of Inter- VLAN Routing
CCNA3: 7 – Configuration of Wireless Router
CCNA4: 1 - Services in a Converged WAN
CCNA4: 2 – PPP
CCNA4: 3 - Frame Relay
CCNA4: 4 - Enterprise Network Security
CCNA4: 5 – ACL
CCNA4: 6 - Teleworker Services
CCNA4: 7 - IP Addressing Services
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BTBIO-F magisterský navazující
obor F-BTB , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor F-BTB , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-B bakalářský
obor B-TLI , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-EST , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-SEE , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-MET , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-AMT , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-TLI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-SEE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-MET , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-AMT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-BK bakalářský
obor BK-EST , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-MET , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-MET , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-TLI , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-TLI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-SEE , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-SEE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-AMT , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor BK-AMT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-M magisterský navazující
obor M-SVE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-ML magisterský navazující
obor ML-SVE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-SVE , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-KAM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-KAM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EEN , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EEN , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-TIT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-TIT , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EVM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EVM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-EST , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-MEL , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-MEL , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-BEI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor ML-BEI , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Laboratorní cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova