Detail předmětu

Angličtina konverzace

FEKT-XJA3Ak. rok: 2011/2012

• Cílem hodin konverzace je co nejefektivněji, ale bez stresu zapojit studenty do diskuzí na aktuální společenská i společensko-vědní témata, aby mohli získat pocit výraznější komunikační jistoty.

• Budou začleněny různé řečnické dovednosti, např. vyjednávání, přesvědčování, vyjádření a obhajoba vlastního názoru, prezentace, ale i práce se slovním přízvukem a větnou intonací.

• Důraz je kladen na soustavné rozšiřování a upevňování slovní zásoby včetně hovorových výrazů a idiomatických spojení.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Nabízen zahraničním studentům

Všech fakult

Výsledky učení předmětu

Studenti získávají schopnost mluvit plynule anglicky a se sebedůvěrou, zvláště v méně užívaných situacích. Vyučovací hodiny pomohou zvýšit také vnímavost studentů v anglické konverzaci.

Prerekvizity

Jsou požadovány znalosti na úrovni středoškolského studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

40% semestrální test
60% zkouška

Učební cíle

• Cílem hodin konverzace je co nejefektivněji, ale bez stresu zapojit studenty do diskuzí na aktuální společenská i společensko-vědní témata, aby mohli získat pocit výraznější komunikační jistoty.

• Budou začleněny různé řečnické dovednosti, např. vyjednávání, přesvědčování, vyjádření a obhajoba vlastního názoru, prezentace, ale i práce se slovním přízvukem a větnou intonací.

• Důraz je kladen na soustavné rozšiřování a upevňování slovní zásoby včetně hovorových výrazů a idiomatických spojení.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

Gammidge, Mick: SPEAKING EXTRA (A resource book of multi-level skills activities).
Haines, Simon: ADVANCED SKILLS (A resource book of advanced-level skills activities).
MacAndrew, Richard and Martínez, Ron: TABOOS AND ISSUES.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BTBIO-F magisterský navazující

    obor F-BTB , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor F-BTB , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný

  • Program BTBIO-A bakalářský

    obor A-BTB , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný

  • Program EEKR-B bakalářský

    obor B-TLI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor B-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor B-SEE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor B-MET , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor B-AMT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný

  • Program EEKR-M magisterský navazující

    obor M-SVE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-SVE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-KAM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-KAM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-EEN , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-EEN , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-TIT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-TIT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-EVM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-EVM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-EST , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-MEL , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-MEL , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-BEI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor M-BEI , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný

  • Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)

    obor ET-CZV , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Úvod do kursu
Plánování jednotlivých životních cílů
Hledání nejlepších řešení dané situace
Schopnost vzájemné komunikace na skupinové dovolené
Výběr nejzajímavějších míst pro zahraniční turisty
Výběr správné osoby do zaměstnání
Hodnocení NASA
Učení hovořit zpaměti
Posuňková řeč
Způsoby slušného chování
Společenské chování
Problémy lidí žijících v nové zemi
Ústní pohovor
Dárky a darování
Názory studentů na zvyky
Názory studentů na rodinný život
Rozhovory o emocích
Vynálezy
Schopnost vcítit se
Nejdůležitější věci dnešní doby
Nebezpečí budoucnosti
Osobní zodpovědnost
Konfliktní situace na letišti
Pozice sekretářky v práci
Plánování krátké dovolené
Závěrečný ústní pohovor