Detail předmětu

Modelování II

FSI-YMLAk. rok: 2011/2012

Předmět navazuje na "Modelování I", podporuje rozvoj schopností vyjadřovat svá vizuální poznání, představy a nápady, vede k rozvoji smyslu pro hmotu v prostoru, plastický tvar, odhadování rozměrů, objemů, vzdáleností a seznamuje s potřebnými řemeslnými základy pro modelovou techniku.
Předmět "Modelování II" je zaměřen na modelovaný reliéf, dle modelu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět "Modelování II" umožňuje studentům rozvíjet základní znalosti techniky modelování. Cvičení modelování hlavy je východiskem pro jeho technicko-řemeslné zvládnutí a nabytí základních návyků pro budování hmoty a charakteru objektů v prostoru.

Prerekvizity

Předpokládají se teoretické znalosti z perspektivy, zvládnutá kresba zátiší, v perspektivním pohledu, dle modelu a zkušenost s modelovaným reliéfem dle geometrické kompozice a sádrové busty. Význam zde má i praxe z tvorby skic a modelů návrhů průmyslového designu. Výhodou jsou jakékoli další zkušenosti s prostorovou tvorbou.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičeních, odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení pracovních úloh. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Úkolem předmětu "Modelování II" je seznámit studenty s modelováním, jakožto základním způsobem vizuálního, prostorového záznamu. Praktická cvičení akcentují budování objemu, s důrazem na proporce a charakter hlavy. Cílem je rozvoj tvůrčího potenciálu studentů.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast v ateliérové výuce je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v ateliéru, pracovat na úkolech a vyčkat konzultace, pokud vedoucí práce nezvolí individuálně jiný postup. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou nepřijetí práce.

Základní literatura

BAMMES, Gottfried. Der nackte Mensch: Hand und Lehrbuch der Anatomie für Künstler. Dresden: VEB Verlag der Kunst, 1982. ISBN 3-364-00016-6.
GOLDFINGER, Eliot. Human Anatomy for Artists: The Elements of Form. New York: Oxford University Press, 1991. ISBN 978-0195052060.
KOS, Jaroslav a Pavel ŽILÁK. Anatomie člověka pro výtvarníky. Praha: Aventinum, 1996. ISBN 80-85277-98-0.

Doporučená literatura

KOS, Jaroslav a Pavel ŽILÁK. Anatomie člověka pro výtvarníky. Praha: Aventinum, 1996. ISBN 80-85277-98-0.
MALIVA, Josef. Doteky s uměním a časem II. díl: Přehled dějin umění od baroka do poloviny 20. století. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 1997. ISBN 80-214-1088-4.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B3A-P bakalářský

    obor B-PDS , 3 ročník, letní semestr, povinný