Detail předmětu
Marketing
ÚSI-1RBMAAk. rok: 2011/2012
Náplní předmětu je objasnění důležitých pojmů a postupů z marketingové teorie a praxe, spojených s přípravou a tvorbou marketingové strategie firmy (např. analýza postavení firmy na trhu, s analýzou zákazníků, jejich segmentací, umístěním, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.).
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Předmět rozvíjí znalosti a dovednosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku. Půjde zde zejména o pohled na marketingové aktivity firem ze strategického hlediska (segmentace, targeting, positioning).
Prerekvizity
Nejsou požadovány
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Způsob a kritéria hodnocení
Znalosti studentů budou hodnoceny jednak průběžně, formou hodnocení individuálních či skupinových projektů, jednak pomocí závěrečné písemné práce
Osnovy výuky
1. Úvod do problematiky marketingu
2. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit
3. Základní pojmy marketingové teorie a praxe
4. Metodika sběru a vyhodnocování informací pro marketingová rozhodnutí
5. Specifika marketingu v oblasti služeb
6. Nástroje marketingového řízení - výrobek/produkt
7. Nástroje marketingového řízení - výrobek/produkt
8. Nástroje marketingového - cena a cenová politika
9. Nástroje marketingového řízení - distribuce a distribuční politika
10. Nástroje marketingového řízení - komunikace a komunikační politika
11. Moderní nástroje marketingového řízení v praxi
12. Marketingový audit
13. Moderní směry rozvoje aplikace marketingových přístupů v praxi
2. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit
3. Základní pojmy marketingové teorie a praxe
4. Metodika sběru a vyhodnocování informací pro marketingová rozhodnutí
5. Specifika marketingu v oblasti služeb
6. Nástroje marketingového řízení - výrobek/produkt
7. Nástroje marketingového řízení - výrobek/produkt
8. Nástroje marketingového - cena a cenová politika
9. Nástroje marketingového řízení - distribuce a distribuční politika
10. Nástroje marketingového řízení - komunikace a komunikační politika
11. Moderní nástroje marketingového řízení v praxi
12. Marketingový audit
13. Moderní směry rozvoje aplikace marketingových přístupů v praxi
Učební cíle
Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti marketingu a vést je k pochopení nutnosti využití marketingových principů při řízení odborných činností / útvarů ve firmě.
Základní literatura
KOTLER, P.: Marketing management, 10. rozšířené vydání,Praha, Grada Publishing, 2003. 719 s.
ISBN 80-247-0016-6.
STORBACKA, K. - LEHTINEN, J.R.: Řízení vztahů se zákazníky. Customer Relationship Management , Praha, Grada Publishing, 2002. 168 s. ISBN 80-7169-813-X.
ZAMAZALOVÁ,M. a kol.: Marketing. C.H.Beck, Praha 2010, ISBN 978-80-7400-1154
STORBACKA, K. - LEHTINEN, J.R.: Řízení vztahů se zákazníky. Customer Relationship Management , Praha, Grada Publishing, 2002. 168 s. ISBN 80-7169-813-X.
ZAMAZALOVÁ,M. a kol.: Marketing. C.H.Beck, Praha 2010, ISBN 978-80-7400-1154
Doporučená literatura
SCULLEY, J. - BYRNE, J. A.: Odysea. Od Pepsi k Apple. Praha Management Press,1994. 400s.
ISBN 80-85603-51-9.
WHITELEY, R.: Podnik řízený zákazníkem. Praha, Victoria Publishing 1993. 231 s. ISBN 80-85605-69-4
WHITELEY, R.: Podnik řízený zákazníkem. Praha, Victoria Publishing 1993. 231 s. ISBN 80-85605-69-4
Zařazení předmětu ve studijních plánech